Senaste nytt

Turkish Airlines leasar 4 st A330 från TAM

PYRZ

Medlem
Jag har sett Turkish på Arlanda med A330-200, A330-300 & A340-300 i samband med skollov tidigare.

Jorå, det har man haft fast bara då och då. Som du säger så har det varit i samband sommaren eller lov. Men nu kanske en av avgångarna kan bli a330 permanent.
 

jaern

Medlem
Jorå, det har man haft fast bara då och då. Som du säger så har det varit i samband sommaren eller lov. Men nu kanske en av avgångarna kan bli a330 permanent.

Det har ju inte riktigt gått jättebra med användandet av A321 som ju skulle ske på alla avgångar utom midnatsflighten. Har senaste 4-5 ggr inte fått någon A321. Verkar mest vara sporadiskt, eller så har jag haft grym otur. Att de därför skulle börja med A330 reguljärt ser jag inte som troligt, men vem vet...?

En A321 som de använde förra månaden en gång, hade en klassisk Biz kabin (dvs 3+3) - den kan man hoppas de fasar ut snart.
 

TheEagle

Medlem
Ja, jag såg det @PYRZ . Första raden var blockad eller full, sitter på andra, dvs rad fem. Skall hålla utkik ifall det blir någon öppning.
Igår flögs linjen av en fd. JET-kärra och idag var det en A321. Känns som lotto varje gång.
För något år sedan skulle jag flyga från IST-MLE-CMB med en A340 men det blev en A330 med ny business så man hade i alla fall tur den gången.
 

Dr. Miles

Expert
Se till att boka rad 1 om du flyger business. Första klass säte på en 3timmars flygning kan inte vara fel. Åker själv från ARN den 17/7 och hoppas på en equipment change från a321 till a330 :)
Ja, jag såg det @PYRZ . Första raden var blockad eller full, sitter på andra, dvs rad fem. Skall hålla utkik ifall det blir någon öppning.
Igår flögs linjen av en fd. JET-kärra och idag var det en A321. Känns som lotto varje gång.
För något år sedan skulle jag flyga från IST-MLE-CMB med en A340 men det blev en A330 med ny business så man hade i alla fall tur den gången.
På THY.com kan man inte ens välja första raden.

Screenshot20150713_01.png
 
Toppen