Senaste nytt

Turkish Airlines leasar 3st Boeing 777-300 från Jet Airways

PYRZ

Medlem
TK "wet leasar" 3 st 777-300 från det indiska flygbolaget Jet Airways. Planen används idag av Thai Airways och väntas komma till TK under Juni månad.

TK hade leasat just dessa plan tidigare då man även började med första klass men slutade när man lämnade tillbaka planen. Frågan är nu om de återigen kommer börja med första klass. Rykten säger dock att de inte kommer att erbjuda första klass. Så frågan är då om de kommer sälja F sviterna som business och business stolarna som är i fiskbenskonfiguration som comfort class?

SeatGuru Seat Map THAI Boeing 777-300 (77J)

Länk till artikeln (på turkiska) THY'YE FIRST CLASS GER? M? DÖNÜYOR?
 
TK "wet leasar" 3 st 777-300 från det indiska flygbolaget Jet Airways. Planen används idag av Thai Airways och väntas komma till TK under Juni månad.

TK hade leasat just dessa plan tidigare då man även började med första klass men slutade när man lämnade tillbaka planen. Frågan är nu om de återigen kommer börja med första klass. Rykten säger dock att de inte kommer att erbjuda första klass. Så frågan är då om de kommer sälja F sviterna som business och business stolarna som är i fiskbenskonfiguration som comfort class?

SeatGuru Seat Map THAI Boeing 777-300 (77J)

Länk till artikeln (på turkiska) THY'YE FIRST CLASS GER? M? DÖNÜYOR?

du råkar inte veta reggnummren på den maskinerna?
 

PYRZ

Medlem
Ska dessa sviter säljas som Business?
Jublar högt om så sker. :D

Istanbul Ataturk – London Heathrow 03JUN13 – 30JUN13 TK1985/1986 Daily :cool:

Inte dåligt om man kan pricka in detta i såna fall. Det jag undrar är hur detta kommer att funka i praktiken? Jag menar vem kommer att bestämma vilka av business passagerna kommer sitta i F? Kanske status hos M&S eller rent av tur? :confused:


du råkar inte veta reggnummren på den maskinerna?
Jag vet inte reggnummren men en snabb sökning get följande?

HS-TKG
HS-TKH
HS-TKJ
 

Alx

Medlem

Det måste ju ha varit en felskrivning/feltolkning av den som skrev det?! Verkar det inte lite konstigt om TK skulle låta alla C stolar gå tomma istället för att säljas som Comfort om nu C hamnar i F?? Någon som förstår vari logiken ligger att inte utnyttja HELA planet alternativt blocka F??
 

hisingen

Medlem
Jag tyckte halva upplevelsen med sviterna var stjärnhimlen i taket på kabinen :) Men det kanske är samma längre bak i planet?

Absolut tjusigt!

IMG_3596.JPG


Rätt trevligt med lite olika neonfärger också.

IMG_3650.JPG

IMG_3649.JPG

IMG_3651.JPG
 

SK1989

Medlem
Det måste ju ha varit en felskrivning/feltolkning av den som skrev det?! Verkar det inte lite konstigt om TK skulle låta alla C stolar gå tomma istället för att säljas som Comfort om nu C hamnar i F?? Någon som förstår vari logiken ligger att inte utnyttja HELA planet alternativt blocka F??
De utnyttjar ju hela planet, 8F och 30C säljs som 38C...
 
Toppen