Tackar för bra kommentarer!
Megaflyer och Mmatsie, grejen är att jag känner mig personligen varken moraliskt eller juridiskt berättigad till någon kompensation eftersom vi fick biljetterna tokbilligt till vad som måste varit ett felpris (ca 350 euro per person). Men det skrämmande är att resan inte heller var värd en krona mer än det för oss, snarare mindre, för jag hade utan att tveka bytt till economy med South African (mycket bra service förresten) som på ditvägen om jag vetat hur illa det skulle bli.
Jonas Forslin och Alx, jag känner mig trygg i mitt bojkottbeslut efter att ha läst om era erfarenheter. Som sagt, jag tror säkert TK kan vara bra, men för oss är det inte värt risken att prova eftersom vi inte flyger longhaul mer än 1-2 gånger om året och då nästan alltid i samband med privatresor.
Alx, jag förmodar att maten blev sämre av den otroliga väntetiden.
Något som gör mig lite allmänt eftertänksam när det gäller business är att det precis som vid analogin dyr avancerad bil-billig enkel bil, finns mycket mer som kan gå snett på en resa i business. Någon annan som funderat i liknande banor?
Jag ska absolut prova business igen, men jag vet vilka varningstecken jag ska leta efter nu.