Turkish Airlines förbättrar villkoren för bonusresa

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Jonas C, 2 September 2013.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Turkish Airlines ändrade nyligen villkoren för att boka en enkelvägs bonusresa. Tidigare kostade en enkelbiljett 60% av priset hos en tur och retur, medan det numera har sänkts till 50% Detta är helt klart en positiv förbättring då Turkish har några av marknadens förmånligaste poängpriser.

Skärmavbild 2013-09-02 kl. 21.46.53.png

Ändringen gäller endast för bonusresor på TK metall.

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr kan de ju sätta vilket pris som helst med tanke på att det aldrig finns några platser att boka... Jag har aldrig hittat en plats dit jag vill oavsett datum.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Söker man på Awardtravelr så hittar jag en hel del bonusplatser i vår till Tokyo, Singapore och Shanghai i Business. Eller släpper TK färre bonusplatser till sina egna medlemmar?

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen aning. Jag har provat USA och Shanghai till leda och har aldrig hittat. Har dock bara letat på deras egen site. Är ju en hel del gnäll om det på FT också. Dock kan man ju använda deras Miles för *A-bokningar.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tillgängligheten styrs av I, och platserna jag hittade på Awardtravelr dök upp hos TK's hemsida. Men jag antar att det är till Nordamerika (LAX i synnerhet) där tillgängligheten är riktigt kass.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!