Senaste nytt

Turkish Airlines förbättrar Fasttrack Access i Istanbul

johhenrik

Medlem
Kom via Bangkok igår igen. Ingen skillnad. Man blandar slow och fasttrack. Fast det var nästan ingen kö alls så då spelade det ingen roll. Det tog bara 5 minuter i säkerhetskontrollen.
Svårt att förstå att en så stor flygplats inte kan lösa detta bättre. Det blir alltid problem med kön om man blandar.
Jag håller med om att man kan tycka det inte spelar roll när det är lite folk, men när kön är lång så blir det ändå skillnad trots den otroligt kaotiska blandningen när man kommer fram.
 

Dr. Miles

Expert
Vid ankomst till Istanbul Ataturk flygplats:

Följande passagerare har tillgång till Fast track vid ankomst till Istanbul Ataturk flygplats.
  • Business Class resenär
  • Turkish Airlines Miles&Smiles Elite
  • Turkish Airlines Miles&Smiles Elite Plus
  • Star Alliance Gold

OBS: Man MÅSTE resa med Turkish Airlines till Istanbul Ataturk flygplats (IST). Detta gäller inte för resa med andra Star Alliance flygbolags flygningar.

Källa: Turkish Airlines - News - turkishairlines.com
Turkish Airlines skrev:
Attention to the Business Class passengers and Elite, Elite Plus Card holders

Business Class passengers and Elite, Elite plus card holders and Star Alliance Gold holders travelling by Turkish Airlines may require fast track cards which are available from check-in desks of international flights. Fast track cards are enable the passengers to pass faster from passport control counter 30 in İstanbul Ataturk Airport arrival floor.

----

Vid utresa från Istanbul Ataturk flygplats:

Följande passagerare har tillgång till Fast track vid utresa från Istanbul Ataturk flygplats. Denna Fast track har direktanslutning till Turkish Airlines CIP Lounge
  • Business Class resenär
  • Turkish Airlines Miles&Smiles Elite Plus

OBS: Man MÅSTE resa med Turkish Airlines från Istanbul Ataturk flygplats (IST). Detta gäller inte för resa med andra Star Alliance flygbolags flygningar.

Källa: se bilder
Turkish Airlines CIP Lounge, Istanbul, Fast track, 001.JPG

Turkish Airlines CIP Lounge, Istanbul, Fast track,  003.JPG
 

airac

Medlem
Hej, en fråga om fast track in till loungen. Har policyn ändrats efter star Alliance började gold track? På staralliance.com hittar jag följande om gold track på IST:
Terminal Main Terminal
Look For Turkish Airlines Premium Lane
Available for Departures & Transfers (for TK flights only)

Sambon och jag anländer på fredagkväll och ska ut på lördag morgonflighten till ARN. Både på TK i econ. Jag är EBG. Vi undrar hur tidigt vi bör gå upp och lämna hotellet för att hinna med lite frukost i loungen :)
 

Jonas C

Medlem
Hej, en fråga om fast track in till loungen. Har policyn ändrats efter star Alliance började gold track? På staralliance.com hittar jag följande om gold track på IST:
Fast Track direkt in till loungen gäller bara för Business Class och TK Elite Plus. Vanliga Fast Track i passkontrollen kan ni däremot använda som EBG/Star Gold.
 

Lukas S

Medlem
Fast Track direkt in till loungen gäller bara för Business Class och TK Elite Plus. Vanliga Fast Track i passkontrollen kan ni däremot använda som EBG/Star Gold.

Kan tillägga att jag åkte economy med TK IST=>ARN en gång för ett tag sen och då kom igenom fast track direkt till lounge med ett vanligt Elite-kort. Medveten om att det egentligen inte ska gå, men testade ändå och det var inga problem.
 

airac

Medlem
Fast Track direkt in till loungen gäller bara för Business Class och TK Elite Plus. Vanliga Fast Track i passkontrollen kan ni däremot använda som EBG/Star Gold.
Vi gjorde så, funkade med 'vanliga' fast track. Var dock inte mycket fast i lördags, så det blev bara snabb frukost i loungen. Fast track vid pass kontrollen i fredags vid ankomst funkade dock utmärkt, inga före oss i fast track men hundratals väntande i vanliga kön.
 
Toppen