Senaste nytt

Turkish Airlines diverse nybörjarfrågor

FFlash

Medlem
Letade info här men hittade inte svar, började ny tråd istället. Jag antar att många andra kan ha likadana nybörjarfrågor då jag ser ökat intresse mot TK (med deras statusmatchning och den nya EB intjäningstabellen)

Statusmatchad till TK och nyfiken på att testa deras program och bokade mitt första TK flyg HEL-IST. Det är en bit sen jag känt "thrills" att flyga, men första TK flyg och deras IST-lounge, yeah...

Nu frågan: hur vet jag om min EB nummer är registrerad på biljetten, då jag ser den ingenstans? Jag hittar inte heller på TK websida hur man skulle kunna se den?
Följande fråga: kan jag på nåt sätt välja seat som EBG?

Och svaret på frågan som någon kommer att göra ;) jodå, det är S bokningsclass och 100% till EB som jag behöver av andra orsak, därför krediterar jag till EB istället för TK denna gång.

Tusen tack för hjälp!
 

johhenrik

Medlem
Seating måste du ringa dem angående det, om du inte valde plats online vid köpet. Tror inte du kan se ditt FFP online heller vad jag kan minnas, men se bara till att registrera det vid incheckning så är det lugnt. Det kan göras via online-incheckning ett dygn innan.

Du kan också prata med dem på Arlanda, om du har vägarna förbi. De kan fixa ovan åt dig där.

O medan jag skrev det insåg jag du sa Helsinki... De har säkert biljettkontor där också som kan hjälpa dig antar jag. :)
 

Jonas C

Medlem
FFP kan man registrera eller ändra på efterhand om man ringer till dem via telefon, samma sak gäller seating. Annars kan man fixa båda vid check-in. Enklast är att ringa deras gratisnummer på Skype +18008748875

Chansen att få en op-up är högre om du har TK Elite inlagt.
 

FFlash

Medlem
Tack för svaren. Som sagt, jag behöver dom EB poäng men skall fortsättningsvis gå över till TK. Inget fel på SAS, men jag har räknat TK blir bättre med mitt resemönster för att hålla *G i.o.m den nya SK intjäningstabellen.

Jo, det fanns ytterligare TK trådar så jag beklagar... det är bara ibland svårt att hitta den "rätta"
 

FFlash

Medlem
Offtopic, men kan vara av intresse för sådana som söker TK flyg:

Jag surfade lite här och där på TK's sökmotor av generellt intresse och gjorde intressanta uppfinningar bl.a.:
1) Jag var överraskad hur bra priser TK har ex-HEL till flera destinationer (inga "mainstream" utan speciellt småstäder/icke-hubs som är dyra med andra bolag)
2) intressant nog, några destinationer hade skyhöga priser tur/retur, men då när man tittade på enkelresor så kunde man få upp otroligt billiga promotion priser. Tänkte då att det är kanske alltid värt att kolla enkelpris vs tur/retur. Jag förstår dock inte logiken varför TK gör så.
(dessa "uppfinningar" är kanske inga nyheter för TK-vana resenärer)
 
Toppen