Senaste nytt

Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

Gearup

Medlem
Absolut, jag är inte irriterad på inlägget här utan att TA gått ut med det i flera forum och tar lika mkt bet oavsett plan.
Det är även min bokn avdelning i mitt bolag som bokat och nu häromdagen rann bägaren över helt enkelt och då kunde jag inte låta bli att deal med mig av erf. Skriver inte i denna typ av forum ofta annars.
Tidigare tror jag även ta flög 3 flighter/dygn ifrån Arn, numera 2 om jag sett rätt.

Nejdå det är fortfarande 3 dagliga som gäller. 1792,1794 och 1796. Dock så blev 1792 flighten flyttad till morgonen under förra året istället för att avgå tillbaka direkt vid 0030 eller när den nu avgick.
 

Svenska73

Medlem
Hur har det varit på senaste? Har a321 bokat på kvällsplanet på onsdag i Business (mileage) hoppas fortfarande på att det ska dyka upp ngt på Swiss eller LH till Dubai istället för denna bokning...
 

spritfet

Medlem
Hur har det varit på senaste? Har a321 bokat på kvällsplanet på onsdag i Business (mileage) hoppas fortfarande på att det ska dyka upp ngt på Swiss eller LH till Dubai istället för denna bokning...
Ska själv åka kvällskärran till helgen och enligt flightradar är det A321 väldigt ofta, senast A320 var 19 mars och innan dess 4 mars så visst finns det en chans/risk..
 

Kricka

Medlem
Skärtorsdagen flög jag lunchplanet (TK1794) till Istanbul med ny C-config (A321) som är bra men
kvällsplanet hem (TK1791 - A320) kl. 21.20 var den gamla, något sämre configen. Skillnaden var
inte så stor i servicenivå men jag föredrar onekligen A321 !
 

spritfet

Medlem
a321 får en STOR tumme upp av mig! :) Stolen var väldigt skön, kabinen kändes rymlig och IFE var bättre än TK a330! Skärmen skarpare och menyerna svarade snabbare. Do&Co levererade som väntat och vi var endast 6 av 20 i C.

Lite OT: Som vanligt var det väldigt VARMT på Ataturk och i loungen, det känns verkligen inte ok att sätta sig klibbig på en long haul.
 

Lukas S

Medlem
Väcker liv i den här gamla tråden. Tänkte bara säga att det verkar som om TK äntligen börjat köra A330-300 på TK1794 (det var snack om detta för något år sedan men inget hände). Åkt den flighten några gånger men inte på ett tag och inte med A330. Verkar vara väldigt nya plan som trafikerat sträckan den senaste tiden dessutom.

Jag håller, något nervös givet nattens händelser på Ataturk, på att boka 2st business-biljetter till Houston via Istanbul med Turkish och märkte ovanstående av en slump. Tyvärr tvingas man ta morgonflighten från ARN för att hinna med deras USA-flyg och där verkar det vara gamla A320 med spärrat mittsäte som gäller...

Lite OT: Som vanligt var det väldigt VARMT på Ataturk och i loungen, det känns verkligen inte ok att sätta sig klibbig på en long haul.

Håller med. De gångerna jag varit på Ataturk har det varit rätt varmt, men det problemet tycker jag finns på väldigt många flygplatser. Sällan jag tycker att flygplatser är tillräckligt svala. Hoppas att den nya flygplatsen de bygger nu har bättre kylning!
 
Väcker liv i den här gamla tråden. Tänkte bara säga att det verkar som om TK äntligen börjat köra A330-300 på TK1794 (det var snack om detta för något år sedan men inget hände). Åkt den flighten några gånger men inte på ett tag och inte med A330. Verkar vara väldigt nya plan som trafikerat sträckan den senaste tiden dessutom.

Jag håller, något nervös givet nattens händelser på Ataturk, på att boka 2st business-biljetter till Houston via Istanbul med Turkish och märkte ovanstående av en slump. Tyvärr tvingas man ta morgonflighten från ARN för att hinna med deras USA-flyg och där verkar det vara gamla A320 med spärrat mittsäte som gäller...



Håller med. De gångerna jag varit på Ataturk har det varit rätt varmt, men det problemet tycker jag finns på väldigt många flygplatser. Sällan jag tycker att flygplatser är tillräckligt svala. Hoppas att den nya flygplatsen de bygger nu har bättre kylning!
UD avråder från resor till Turkiet.
 

varva77

Medlem
Väcker liv i den här gamla tråden. Tänkte bara säga att det verkar som om TK äntligen börjat köra A330-300 på TK1794 (det var snack om detta för något år sedan men inget hände). Åkt den flighten några gånger men inte på ett tag och inte med A330. Verkar vara väldigt nya plan som trafikerat sträckan den senaste tiden dessutom.
Menar du att du sett en 330 på arn eller att det står så på din bokning? Är det bara på din bokning är det inte något du ska räkna med, hade samma för en lång tid sedan.
 
Toppen