Senaste nytt

Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

Jonas C

Medlem
Det här ett jävla bullshit. Har flygit med dem många ggr det senaste året och a321 används närmast aldrig mellan Arn - Istanbul utan gammalt skräp (a320 ifrån 2005, med samma skitstolar i business som i economy. Har bestämt mig samt beslutat för mina bolag att aldrig nyttja Turkish Airlines längre då de inte håller vad som utlovats.
Har fått A321 med riktig Business cirka 80% av gångerna som jag har flugit dem inom Europa. Trist att man inte får det som utlovats, men å andra sidan kör alla andra EU bolag med Economy stolar i Business så det blir knappast bättre att byta till ett annat bolag.
 

Connoisseur

Ny medlem
Då har jag väl bara haft otur men blir lite ironiskt när man pröjsar 5 ggr mer än economy resande och åker med ngt som får norwegian att te sig som privatjet..

Jag jämför dem med Qatar vilka jag annars nyttjar till Asien/Mellanöstern och de har både en modern flotta, trevlig personal och förstår att ankommer du inte i ett finger så har du annan transport till gate än en fullproppad buss med illaluktande turister som bokat en sista minut trip till Mumbai.

I förrgår var vi även ett par meter ifrån att köra in i en passerande jumbo transportplan som passerade ut vår färdväg på väg i den fruktansvärda bussen mot gate. Min fru fick tom uppsöka läkare då vi stod längst fram o fick en smockfull buss flygandes över oss pga den totala inbromsningen. Livsfarligt flygbolag och markpersonal, ren änglavakt att bussen fick stopp i tid, vi var alltså redan under vingen innan vi fick stopp.

Big warning för detta Bolag som både lovar en sak men visar ngt annat och inte förstår hur man behandlar de kunder som förväntar sig kvalitet och trygghet.
 

PYRZ

Medlem
Det här ett jävla bullshit. Har flygit med dem många ggr det senaste året och a321 används närmast aldrig mellan Arn - Istanbul utan gammalt skräp (a320 ifrån 2005, med samma skitstolar i business som i economy. Har bestämt mig samt beslutat för mina bolag att aldrig nyttja Turkish Airlines längre då de inte håller vad som utlovats.


Pressreleasen är 3 år gammal och läser man i tidigare inlägg ser man det inte har stämt med det de har gått ut med. Man ser vid bokningen vad det är för plan, a320 på morgonen för det mesta. Men det känns också märkligt att du har åkt flertal gånger med TK senaste året när du har varit så missnöjd.
 

PYRZ

Medlem
Jag jämför dem med Qatar vilka jag annars nyttjar till Asien/Mellanöstern och de har både en modern flotta, trevlig personal och förstår att ankommer du inte i ett finger så har du annan transport till gate än en fullproppad buss med illaluktande turister som bokat en sista minut trip till Mumbai.
.
Det går inte att att köpa biljetter där de lovar att man slipper illaluktande personer, oavsett kabin. Eller?
 

goransson

Medlem
Jag måste säga att jag får bättre o bättre erfarenheter av TK:s hårdvara ARN-IST-ARN. Åker rätt ofta TK1793/-94 (samma plan) och har alltid haft tur med stora säten senaste tiden. Vet att kvällsflighten mot Stockholm ofta går med spärrat mittsäte, men på dagen är det nästan alltid bra stolar numera. Och även om det går med spärrat mittsäte, är det ändå inte ett dugg sämre än övriga europeiska flygbolag. Snarare tvärt om. Så jag kommer fortsätta välja TK för så många flighter som möjligt.

På samma ämne åkte jag nyligen till Taipei och Beijing med TK och båda flighterna var OTROLIGT bra. Jag gillar verkligen hårdvaran, maten och servicen på deras nya B777. Vida överlägset de europeiska konkurrenterna! Vet att vissa av er inte håller med mig här och föredrar varianterna där alla säten har direct aisle access, men det stör mig inte alls. Tycker istället att det brukar vara rätt instängt i de nya varianterna där alla är mer isolerade.
 

goransson

Medlem
Tillägg: alla mina flighter med TK senaste åren förutom en har varit i business. Tycker även att man brukar få åka i business-bussar i Istanbul, som brukar funka rätt bra. Åkte nyligen Ethiad First och fick åka i samma buss som economy... Tycker utan tvekan att TK är bättre!
 

Connoisseur

Ny medlem
Pressreleasen är 3 år gammal och läser man i tidigare inlägg ser man det inte har stämt med det de har gått ut med. Man ser vid bokningen vad det är för plan, a320 på morgonen för det mesta. Men det känns också märkligt att du har åkt flertal gånger med TK senaste året när du har varit så missnöjd.

Absolut, jag är inte irriterad på inlägget här utan att Turkish Airlines gått ut med det i flera forum och tar lika mkt bet oavsett plan.
Det är även min bokn avdelning i mitt bolag som bokat och nu häromdagen rann bägaren över helt enkelt och då kunde jag inte låta bli att deal med mig av erf. Skriver inte i denna typ av forum ofta annars.
Tidigare tror jag även Turkish Airlines flög 3 flighter/dygn ifrån Arn, numera 2 om jag sett rätt.
 

Agö

Medlem
Tillägg: alla mina flighter med TK senaste åren förutom en har varit i business. Tycker även att man brukar få åka i business-bussar i Istanbul, som brukar funka rätt bra. Åkte nyligen Ethiad First och fick åka i samma buss som economy... Tycker utan tvekan att TK är bättre!
TK C bättre än Etihad F?
 
Toppen