Senaste nytt

Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

goransson

Medlem
Är det 11:45 flighten så har det varit fixed BC säten (2-2) för mig senaste året. Flighten på eftermiddagen och natten brukar vara en blandning med 2-2 eller 3-3 säten, oberoende av flygplansmodell (a32x eller B737) Sannolikheten att få 2-2 är som störst på 1145 flighten.

Håller med om att 11:45 oftast har bäst stolar, men även där är det relativt stor risk att få 3x3 med spärrat mittsäte. Har åkt linjen några gånger de senaste åren och det har varit lite 50/50 om man fått bra reclinerstolar eller spärrat mittsäte. Oavsett så tycker jag dock att TK business class håller en nivå som fullkomligt utklassar de västeuropeiska alternativen. Även med spärrat mittsäte upplever jag att benutrymmet är helt OK (klart bättre än i t.ex. LH:s intra-euro business eller SAS Plus), och såväl mat som service brukar hålla en hög nivå mellan ARN och IST tycker jag.

På 21-flighten hem från Istanbul är det ofta spärrat mittsäte men ibland har det varit fina stolar på den flighten också. I somras flög jag en gång med en helt ny B737-900, som nog var det finaste kortdistansplanet jag flugit - alla kategorier.
 

bossefin

Medlem
Som sagt ovan lite lotteri. Åkte för en dryg vecka sedan. Skulle varit 737 ena vägen och 321 andra. Blev 737 båda. Till IST med 2-2 och bra reclinerstol och hem med 3-3 och blockat mittsäte. Även servicen var i gammal god TK-anda klart varierande med toppen crew på nerresan och oengagerat på hemresan.
 

Juraj

Medlem
Jag flög TK1794 ner till IST den 15:e september, det var en A321 med spärrat mittsäte i business. I economy var det tajt och trist. En vecka senare flög jag TH1791 tillbaka till ARN - A320 denna gång, lika trist. Det som förvånade mig var TK1054 mellan ZAG och IST, där var det en B737-900ER, vilket var klart mycket bättre än båda Airbuses jag råkade flyga med då. Även B737-800 som jag flög mellan IST och ZAG var mycket bättre än Airbuses (mer plats i economy menar jag), men förstås inte lika bra som 900ER.
 

Agö

Medlem
Fick nästan hela paljetten i helgen.

31/10-2015: CPH-IST, TK1784 - TC-JSL (A321, målad med Ramadan - Eid Mubarak - fräscha riktiga affärsklassäten 2-2).
31/10-2015: IST-SOF, TK1029 - TC-JAI (A320 med sköna gamla affärsklassäten, 2-2).
1/11-2015: SOF-IST, TK1028 - TC-JYN (B739, årsny och härliga nya affärsklassäten och Sky Interior 2-2).
1/11-2015: IST-CPH, TK1785 - TC-JRE (A321 med spärrat mittsäte i affärsklass.

Otroligt vilken skillnad det gör för komforten när man kan jämföra så direkt.
 

thsred

Medlem
Någon som vet vad skillnaden mellan 32R och 32N är när man söker på expertflyer? Kan det vara skillnaden mellan 2-2 business och business med blockat mittensäte? Och i så fall, vilket är vilket?
 

Jonas C

Medlem
Någon som vet vad skillnaden mellan 32R och 32N är när man söker på expertflyer? Kan det vara skillnaden mellan 2-2 business och business med blockat mittensäte? Och i så fall, vilket är vilket?
32R har 4 rader i Business Class dvs 2-2, medan 32N har 5 rader i 2-2. Men beteckningarna varierar ibland.
 

varva77

Medlem
Har frågat lite kring detta tidigare men nu är det nära inpå eftersom fredag 13/11 skall jag åka ARN-IST 12:10 TK1794 och sedan vidare IST-MCT 19:10 TK0774. Finns det något sätt att se vad är för typ av C-klass (enda jag vet är att det inte till 99% inte är wide body) eller finns det någon vänlig själ som har tillgång till någon tjänst(?)?
 

Jonas C

Medlem
Har frågat lite kring detta tidigare men nu är det nära inpå eftersom fredag 13/11 skall jag åka ARN-IST 12:10 TK1794 och sedan vidare IST-MCT 19:10 TK0774. Finns det något sätt att se vad är för typ av C-klass (enda jag vet är att det inte till 99% inte är wide body) eller finns det någon vänlig själ som har tillgång till någon tjänst(?)?
Airfleets och Flightradar24.
 
Toppen