Är det 11:45 flighten så har det varit fixed BC säten (2-2) för mig senaste året. Flighten på eftermiddagen och natten brukar vara en blandning med 2-2 eller 3-3 säten, oberoende av flygplansmodell (a32x eller B737) Sannolikheten att få 2-2 är som störst på 1145 flighten.
Håller med om att 11:45 oftast har bäst stolar, men även där är det relativt stor risk att få 3x3 med spärrat mittsäte. Har åkt linjen några gånger de senaste åren och det har varit lite 50/50 om man fått bra reclinerstolar eller spärrat mittsäte. Oavsett så tycker jag dock att TK business class håller en nivå som fullkomligt utklassar de västeuropeiska alternativen. Även med spärrat mittsäte upplever jag att benutrymmet är helt OK (klart bättre än i t.ex. LH:s intra-euro business eller SAS Plus), och såväl mat som service brukar hålla en hög nivå mellan ARN och IST tycker jag.
På 21-flighten hem från Istanbul är det ofta spärrat mittsäte men ibland har det varit fina stolar på den flighten också. I somras flög jag en gång med en helt ny B737-900, som nog var det finaste kortdistansplanet jag flugit - alla kategorier.