Senaste nytt

Turkish Airlines byter till Airbus A321 på samtliga flygningar till Stockholm.

adhoc76

Medlem
Den pressrelease som jag fick på mejl ser ut som nedan. Som jag uppfattar det är det två av tre dagliga avgångar till Arlanda som blir 321.

"Turkish Airlines, utsedda till Europas bästa flygbolag tre år i rad, ökar kapaciteten på Arlanda med 22% genom att sätta in större flygplan på ett flertal avgångar.


Idag består programmet av tre avgångar per dag från Arlanda och två dagliga från Göteborg. Flygtyperna som används från Stockholm till Istanbul är Boeing 737-800, Airbus 319, Airbus 320 och Airbus 321.

"Nu när våra konkurrenter har annonserat sina byten till mindre flygplanstyper i höst ser vi vår chans att ta ytterligare marknadsandelar genom att uppgradera samtliga dagflighter till Airbus 321-200 .

Jahapp... Då blir det sannolikt A320 för mig iallafall då när jag ska åka TK1791. Den vänder ju från ARN och blir TK1792 med avgång kl 00:30. Det är ju inget dagflyg precis...
 

karho

Medlem
Jahapp... Då blir det sannolikt A320 för mig iallafall då när jag ska åka TK1791. Den vänder ju från ARN och blir TK1792 med avgång kl 00:30. Det är ju inget dagflyg precis...

Nej, det där är en riktigt smutsig flygtid. Lyfta halv ett, landa runt fyra liksom. Fy satan.
 

karho

Medlem
Jag tror det där är F.d. KingFisher flygplan som leasades redan 2007 eller nåt. Jag har också åkt med dessa. Hade varit bra om dessa fanns om 17 dagar när jag åker till BKK :)

Ja, det var inte årets modell på stolar. Men alla dagar i veckan att föredra mot blockat mittsäte.
 

johhenrik

Medlem
Här är bilder från min flight, IST-ARN, den 15 juli, 2013.

IMG_0293.JPG (4).jpg IMG_0295.JPG (4).jpg IMG_0296.JPG (4).jpg IMG_0297.JPG (4).jpg

Snubben som sträcker ut benen på sista bilden var c:a 195cm lång.
 

johhenrik

Medlem
Sätena kan fällas bak väldigt långt och benstödet kan fällas upp så högt att man fastnar med benen i sätet framför om man är lång nog. Detta gillar jag skarpt, då jag kan justera benstödet exakt i den vinkel jag vill.
 

twiggs

Medlem
Gjorde den flygningen nyligen, men innan flygplansbytet... En av de sämre flygningarna jag gjort under de senaste 20 åren :(

Jag är tror bestämt att det hade kunnat bli en någorlunda okej flygning trots allt om TK hade bestämt sig för att överge fullt servicekoncept ombord, i båda klasserna och riktat in sig på lugn och ro samt tystnad. Som det är nu är det mest spring och stök en bra bit in på den flygningen är min uppfattning efter att ha flugit ett par gånger.
 

karho

Medlem
Jag är tror bestämt att det hade kunnat bli en någorlunda okej flygning trots allt om TK hade bestämt sig för att överge fullt servicekoncept ombord, i båda klasserna och riktat in sig på lugn och ro samt tystnad. Som det är nu är det mest spring och stök en bra bit in på den flygningen är min uppfattning efter att ha flugit ett par gånger.

Jag har full respekt för din åsikt, man får tycka olika! Men för mig är den flygtiden ej aktuell. Även om man inte äter något får man max några timmars sömn, om ens det. Sen bli väckt snortidigt i ett hetsigt IST. Nej tack.

Men nu kommer vi lite väl långt OT kanske. Back on track tycker jag stolarna på Jacobs bild ser riktigt sköna ut, de provar jag gärna på en dagflygning till IST.
 

Jonas C

Medlem
Stolarna som Johhenrik visar är från ex-Kingfisher flygplanen. Jag testade nyligen de svarta läderstolarna på de fabriksnya A321. Måste säga att de var ganska sköna, men dock aningen tröga i inställningarna. Hade gärna sett att stolskontrollerna var elektriska hellre än pneumatiska. Benutrymmet på rad 1 var också trångt, så jag föreslår att ni väljer rad 2 eller bakåt. Recline var ganska begränsad också.


9219387542_54a85c7b7f_z.jpg


9219380934_831855c252_z.jpg


Foto: Jonas C
 
Toppen