Turkish Airlines Business Class, Stockholm-Istanbul-Barcelona

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Andreas Eriksson, 1 Februari 2013.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har skrivit en kort liten reserapport från intra Europa med TK.
    Bra service, bra mat (sett till tiden) och överlag en bra upplevelse.
    TK får tummen upp av mig.

Turkish Airlines, ARN-IST-BCN

Last edited: 1 Februari 2013
    FFlash, Tommy Palomäki, Palazzi och 1 annan gillar detta.
  2. Väldigt trevligt :) Fin hemsida du skapat också!

Med rabatterade lifemiles är det knappt dyrare att resa i C än Y :) Har man sedan A3 G* så behöver man inte tjäna några poäng heller (statusen håller ju för evigt...nästan..).

Själv reser jag TK C imorgon förmiddag IST-LHR och sedan British Airways Club Europe på söndag.. Ska bli kul att jämföra så nära inpå (när man fortfarande har upplevelsen färskt i minnet).

3. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas du inte reser British Airways med afternoon tea.. jämför man det med Turkish service/mat så vill man ju bara skratta. Får du dock long haul kabinen hos British Airways så väger den ju upp för afternoon tea.

Jag gillar British Airways och kommer självklart fortsätta resa mest med dom men kul att det finns fler bolag som levererar en bra produkt med bra service i Europa. Helt klart ett vettigt alternativ och det kan absolut hända att jag väljer TK framöver igen, bra bolag!

Last edited: 1 Februari 2013
  4. Inte Lufthansa-konfig. Jag reser tiiiiidigt på morgonen, så det är frukost som gäller (vilket toppar afternoon tea iaf). Har rest med Club Europe förut, och TK comfort class (long haul). Dock är detta första gången med TK C inom Europa.

Får vi sedan en linje ARN-ATH med Aegean är det ju bara att köra 100% businessclass framöver;)

1 person likes this.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du verkar ha haft en helt motsats upplevelse av TK C intra europa mot vad vi upplevde på IST-LHR.

6. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag har inte något att klaga på faktiskt.

Visst, det där med att flygvärdinnorna "gömmer" sig bakom skynket upplevde jag lite grann på IST-BCN men ärligt talat gjorde det mig inget. (Finns ju en knapp att trycka på om man vill ha något...)

Det var allt i sin ordning för min del, pre-drink - varma handdukar - mat / dricka.
    Var nöjd och belåten så behövde inte kalla på mer "service".

ARN-IST var dock riktigt bra, för att vara en flight som gick 00.35.

Last edited: 6 Februari 2013
  7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Länken fungerar inte längre, betyder det att reserapporten är borta eller har den bara flyttats? Känner någon till andra Turkish-shorthaul-businessklass-reserapporter?

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanon, tack!

10. Personen/företaget som ägde "first-class.se" domänen har inte betalat domänavgiften och den är nu fri.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!