Senaste nytt

Turkish Airlines bjuder gratis sightseeing/övernattning/dayroom vid lång layover

Har lite mer info på benen nu.

Jag flyger

TK10 LA-IST 22/5 landar 5:10 PM
TK1797 IST-GOT 23/5 lyfter 8:50 AM

Vad jag kan se så finns det ingen tidigare flight som jag kan ta.

Har jag rätt till övernattning i detta fall?
 

Dr. Miles

Expert
Har lite mer info på benen nu.

Jag flyger

TK10 LA-IST 22/5 landar 5:10 PM
TK1797 IST-GOT 23/5 lyfter 8:50 AM

Vad jag kan se så finns det ingen tidigare flight som jag kan ta.

Har jag rätt till övernattning i detta fall?
Turkish Airlines har endast två avgångar till Göteborg och ingen av dem är inom 10 timmar (i Economy class) eller inom 7 timmar (i Buisness class) därför har du rätt till gratis övernattning/dayroom av Turkish Airlines.
 

bossefin

Medlem
En liten anmärkning/förtydligande om - vid stopovers med TK kortare än 7 timmar men längre tid än 4 så finns dayrooms i CIP loungen. Finns en tråd som berör detta. Det som beskrivs av @Dr. Miles är rätt till hotellrum.
 
Jag planerar att flyga ut från Göteborg och vidare från Istanbul. Båda Göteborgsflygen (både in och ut) kommer ge en layover på >10 timmar. Blir det problem om jag väljer det tidigare flyget till Istanbul (på vägen dit) och senare från Istanbul (returen)? Även om jag skulle välja det med kortast anslutningstid så skulle det vara över 10 timmar.
 

varva77

Medlem
Det står inget om att tjänsten inte gäller awardresa, stämmer detta? Landar 21:35 och åker sedan 09:05 ut och sedan 21:50 - 13:25 hem så det är mer än väl bortom gränserna.
 

Jonas C

Medlem
Det står inget om att tjänsten inte gäller awardresa, stämmer detta? Landar 21:35 och åker sedan 09:05 ut och sedan 21:50 - 13:25 hem så det är mer än väl bortom gränserna.
Award eller revenue spelar ingen större roll. Man får alltid de förmåner som man är berättigad till genom biljetten.
 

mry

Medlem
Någon som kan säga om detta funkar bra och om man kan vara garanterad rum om man uppfyller kraven eller? Funderar på att åka hem från Malta i November till Göteborg, och såvitt jag kan se så landar planet från Malta 14:40 och då hinner man inte med sista flyget till Göteborg den kvällen utan får flyga vid 8:50 på morgonen så borde man ha rätt till hotel.
 
Toppen