Senaste nytt

Turkish Airlines biljettändring endast på flygplats

swede77

Medlem
Hej alla forummedlemmar,

Jag är för tillfället på resande fot i Brasilien, Sao Paulo och var tvungen att boka om min business klass biljett med Turkish Airlines för andra gången. Första gången gick det smärtfritt över telefon och kunde betala med mitt kort.

Men denna andra gång säger turkish airlines internationella call center att biljetten endast kan ändras på flygplatsen, samtalet var mer än 24 timmar innan avresa. Personalen sade att det inte var möjligt i systemet att betala med kort för ombokning och att jag måste resa till flygplatsen inom 24 timmar och betala på plats.

Jag klagade på detta och menade att jag betalar dyra pengar för en ombokningsbar C klass biljett men är år 2016 tvingad att resa flera timmar mitt i natten till en flygplats och betala manuellt?

Har detta hänt någon annan? Vet någon TK expert som @Jonas C mer om detta?

Det känns oerhört förlegat och ett riktigt bra sätt att förlora kunder på. Jag flyger dessutom ofta med TK och är Elite Plus medlem vilket inte verkar spela någon roll när jag bu klagat.
 

SNIFF

Medlem
Om jag inte minns fel så har TK urusel kundsupport?
Provat att ringa deras USA-support, kanske om du ringer igen så går det att lösa.

Har för mig att det är lätt att ringa dem via Skype.
 

Avgeek

Medlem
Det här har hänt mig också. En telefonbokning gick att ordna. Den andra behövde jag besöka ticketing office i Bangkok. TK är usla, aldrig igen
 

PYRZ

Medlem
Ring igen. Hände mig också när jag hade reserverat biljetter till KUL och när det var dags att betala dagen efter sa de på kundservice att jag endast kunde betala på ett kontor, vilket självklart var fel information. Ringde igen och hamnade hos samma tjej (antagligen för att de har agenter som bara jobbar med Elite Plus medlemmar). Ringde en gång till utan att ange mitt M&S nummer och hamnade i den "vanliga" kundservicen och där var det inga problem. Tvärtom så var han den bästa agenten jag har pratat med på TK.

Så, ring igen. Känns väldigt 1983 att behöva besöka ett fysiskt kontor för en sån grej.
 

jumbooze

Medlem
Hmm, var glad över att de inte ville att du skulle åka till USA för att betala (jag bokade en award via telefon och försökte betala på Manchester flygplats men de hänvisade till att jag skulle betala i USA då resan var intra-usa, till slut kunde jag få betala på CPH).
Nu har jag bränt mina miles med TK och är inte sugen på mera turkish delights....
 

Jonas C

Medlem
Kan mycket väl vara så att agenten misstagit kupongstatusen "AIRPORT CONTROL" som att biljetten endast kan ändras på flygplatsen, vilket inte är sant.
 
Toppen