Senaste nytt

Turkish Airlines A330-200, plats 6K Business - finns det sätet?

Kricka

Medlem
Jag såg samma problem med kärran till Kabul. Besättningen som flög
kärran dit satt i Business och sov på returen. De som skulle servera på
vägen till Istanbul måste ha haft dåligt med sömn för de klarade inte ens
av att vända brickan på rätt ledd när lunchen serverades.. Rätt sunkiga
och nersuttna stolar !
 

HampusB

Ny medlem
Någon som har erfarenhet av Turkish a340 business? Flyger nämligen inom kort IST-CPT och ser att det numer är a340 som gäller mot tidigare a330..
 

PYRZ

Medlem
Någon som har erfarenhet av Turkish a340 business? Flyger nämligen inom kort IST-CPT och ser att det numer är a340 som gäller mot tidigare a330..
a340 har den "gamla" produkten vilket innebär lie-flat (ej fully flat) stolar med gott om benutrymme. Eftersom det är gammal produkt så var det ganska sliten inredning.
 

Jonas C

Medlem
Någon som har erfarenhet av Turkish a340 business? Flyger nämligen inom kort IST-CPT och ser att det numer är a340 som gäller mot tidigare a330..
Flög deras A340 i Business Class för två år sedan. Det är tyvärr den gamla produkten, och stolarna kan vara jobbiga att sova i. Dock är de sköna i lounge läge, och kabinen är väldigt fräsch trots flygplanets ålder.

Till Singapore och Kuala Lumpur med Turkish Airlines i Business Class | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Jones

Medlem
Eftersom de har med sig besättning IST-ISB som ska flyga hem med vändande plan (de flesta flygbolag vill inte ha besättning övernattande i Islamabad) så sitter sovande cabin crew på rad 1 samt delar av Businesskabinen. Rad 1 såg helt ok ut, där hade jag gärna suttit.

Gjorde inatt ytterligare en flygning Istanbul-Islamabad i denna gamla 330-200 leasad från TAM. Tycker fortfarande sätena i Business är illa (sätena på @Jonas C:s bilder från 340 ser bättre ut även om det är samma typ). Denna gång var det mellanlandning i Baku. En liten överraskning för mig som inte hade riktig koll på min itinary. Men, men, nu har jag suttit i ett flygplan som står på på Azerbajdzjansk mark också. Det var ändå lite intressant. I stort sett fullt plan till Baku och sedan gick 3/4 av passagerarna av - tolkar det som mycket affärsmän som jobbar med olja. Byte av besättning också. Efteråt kom en flygvärdinna och frågade om jag ville sitta på 1A, dvs på den rad som har fully flat. Visst är även rad 1 lite sliten och gammal men vilken skillnad det är på stol! Uppskattas mycket och sov gott de återstående ca 3h Baku-Islamabad.
 
Toppen