Senaste nytt

Turkish Airlines öppnar ny linje till Kathmandu

andersl

Medlem
Jag gissar att man fortfarande är välkommen som medlem även om man bara nöjer sig med att besöka de loungerna :p


Har själv bara varit där en gång och då hittade jag el utan problem, så jag har inte heller letat noga. Om någon har vägarna förbi vore det ju bra om det kollades upp. Eventuellt ska detta flyttas till en annan tråd då det inte alls har med TK-flygningar till KTM...


Jag har varit i loungen ett flertal gånger, och det finns gott om eluttag i golvet, MEN det har tyvärr inte inte varit allt för många av dom som har fungerat :(
Och eluttagen i pelarna går inte att använda till de flesta normala telefonladdare utan adapter, som finns att låna hos personalen. Dom har lyckats klämma in uttagen så att en laddare med USB utgången på sidan inte går att få in...
 

Swisser

Medlem
Ni som har varit i Kathmandu är det en destination som ni rekommenderar till oss andra? Är det i så fall någon speciell tid på året som man bör åker eller undvika att åka dit? Behövs visum?

Finns det någon trevlig avstickare som man kan göra när man väl har kommit så pass långt bort till ett vettigt pris (betald biljett eller award ticket)? Jag tänker på t.ex. södra Indien, Sri Lanka, Maldiverna eller sydost Asien
 
Jag har varit ett flertal gånger i Kathmandu och kan rekommendera att resa dit.
Men det beror lite på vad du vill uppleva. Kaotisk trafik och luftföroreningar som uppvägs av trevliga människor.
Visa on arrival. Betalas i dollar. Finns olika varianter beroende på hur länge du skall stanna.
Undvik vintern. Har varit där både oktober-november samt mars-april och då är det fortfarande OK temperatur. Vintern kan vara kall och sommaren riktigt het.
Avstickare - Bhutan, kräver lite förberedelser. Använd en lokal arrangör i Nepal. Landvägen till Tibet och flyg tillbaka. Även det enklast att fixa genom lokal arrangör.
/Kenneth
 

Timotey

Medlem
Idag presenterade de även 4 nya europeiska linjer Isparta,Valletta,Salzburg och Santiago de Compostela. Malta blir TKs 100 nation de trafikerar.
 
Toppen