Senaste nytt

Turkish Airines 9/1-17 Trubbel.

fredrik996

Medlem
Turkish kan inte ens boka om. De har gjort det 2 tidigare dagar. Idag var de omöjligt. Alla frågor studsade. Inget flygbolag svarade trevlige mannen i kontoret
 

Nemo

Medlem
IMG_1732.PNG

Kan du tänka dig att flyga med British Airways så finns det plats kl 1800 från Arlanda
 

JacobGBG

Medlem
För första gången i mitt liv har jag i helgen övernattat oplanerat på en flygplats, närmare bestämt i CIP-loungen. Vi var nog ett 100-tal resenärer som var kvar i loungen. Under helgen har det varit kaos på Istanbuls flygplats. Upplevde att det kom ca 10-15 cm snö på flygplatsen. Snöröjning verkar de inte ha så mycket att komma med. Snöhögar lite här och där, de skottade i princip bara där planet stod parkerat vid gaterna. Snön "utanför" planet kördes ner. Många transportbilar körde med snökedjor. Igår kväll när vi lämnade Istanbul så var det lätt snöfall och runt 0 grader. Det som slog mig var att ingen deicing utfördes på de flighter som avgick. Innan start såg jag att vingen var helt täckt med iskristaller som gnistrade under startbanans sken...

Känns skönt att man precis bokat om denna från en returresa via IST.
 
Toppen