Senaste nytt

Tur til USA juni 16

  1. Varifrån vill du börja din resa? Haugesund eller alternativt Stavanger
  2. Var är din destination? Miami
  3. När vill/behöver du resa ut? 18:e juni eventuelt 19 juni
  4. När vill/behöver du komma hem? må være hjemme I haugesund eller stavanger 06 juli
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 9 år
  7. I vilken kabinklass? I turist til USA og premium ekonomi på retur
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 9.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt men ser at overnatting på tur bort muligens på medreknas
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Ellers kan jeg opplyse om at jeg har søkt på ITA og funnet greie priser, men ikke søren om man kan finne disse ita prisene på et flyselskaps side. Hvordan bestille fra ITA, ingen plasse eller person på internett som har et fornuftig svar:mad::mad:
Snakket med SAS på tlf, men de får ikke de prisene opp og får ikke booke i de klasser som jeg forsøker.
Screendump er vedlagt.

På forhånd takk!

Rune
 

Attachments

  • Skjermbilde 2016-03-31 kl. 00.59.55.png
    Skjermbilde 2016-03-31 kl. 00.59.55.png
    27,7 KB · Visningar: 151
  • Skjermbilde 2016-03-31 kl. 00.59.38.png
    Skjermbilde 2016-03-31 kl. 00.59.38.png
    138,9 KB · Visningar: 187

agehall

Medlem
För det första, det går inte att boka biljetter från ITA Matrix - man kan bara söka där. Tyvärr har den inte alltid rätt om platstillgång och det kan bli knepigt att boka samma sak som den har hittat.

Vad får du för pris av SAS när du pratar med dem då? Ligger det långt ifrån vad du har hittat?
 

nota bene

Medlem
Går det att söka på Uniteds hemsida till rätt pris?

De har inte heller live availability, men brukar vara ganska rätt!
 
Hei

Takk for tilbakemelding, snakket med SAS igår og de var jo hinsides pris ifh til ITA. Ca 9000 pluss ifh til hva jeg fant på ITA. Var utelnadsk kundetjeneste etter klokkan 8 og de var jo dyrere enn sine egne SAS.no priser. Skjønte at det bare ble rot så skal forsøke de igjen idag. Spørsmålet er jo hvem skal man booke gjennom for å få de billigste prisene, liker ikke selskaper som gotogate etc.

Mvh

Rune
 

nota bene

Medlem
Hei

Takk for tilbakemelding, snakket med SAS igår og de var jo hinsides pris ifh til ITA. Ca 9000 pluss ifh til hva jeg fant på ITA. Var utelnadsk kundetjeneste etter klokkan 8 og de var jo dyrere enn sine egne SAS.no priser. Skjønte at det bare ble rot så skal forsøke de igjen idag. Spørsmålet er jo hvem skal man booke gjennom for å få de billigste prisene, liker ikke selskaper som gotogate etc.

Mvh

Rune
Om priset på ITA är bokningsbart (i.e. tillgänglighet i bokningklasserna finns) kan du boka på United.com eller via kompetent riktig resebyrå, alternativt onlineresebyrå med avancerade sökfunktioner [Dock ofta svårt att söka på bokningklass].
 
Toppen