Senaste nytt

Tur och retur Arlanda-Auckland i business (Air New Zealand på en sträcka)

Voyageur

Medlem
Flög i fjol Auckland- Shanghai i business på deras 777. Måste säga att det är en udda layout som nog inte faller alla i smaken. Dock gav kabinen ett riktigt sobert intryck vid påstigning med mood lighting osv.

Det som dock är deras trumf kort av den Ny Zeeländska mentaliteten i servicen som var genomgående grym och hjärtlig. Mat och dryck höll bra klass. Gillade sätet faktiskt. Och med den sköna madrassen de bäddar med så sov jag osannolika 8h i sträck.
Gillar deras amenity kit som är lite käck och annorlunda.

Sen har de ett sjukt bra ground service från Auckland med egen portier och incheckningsterminal för business. Man åker hiss upp till securityn och egen kö.

Finns definitivt många andra etablerade bolag som ligger nivåer under vad Air New Zealand levererar
 

Von Wiffen

Medlem
Flög i fjol Auckland- Shanghai i business på deras 777. Måste säga att det är en udda layout som nog inte faller alla i smaken. Dock gav kabinen ett riktigt sobert intryck vid påstigning med mood lighting osv.

Det som dock är deras trumf kort av den Ny Zeeländska mentaliteten i servicen som var genomgående grym och hjärtlig. Mat och dryck höll bra klass. Gillade sätet faktiskt. Och med den sköna madrassen de bäddar med så sov jag osannolika 8h i sträck.
Gillar deras amenity kit som är lite käck och annorlunda.

Sen har de ett sjukt bra ground service från Auckland med egen portier och incheckningsterminal för business. Man åker hiss upp till securityn och egen kö.

Finns definitivt många andra etablerade bolag som ligger nivåer under vad Air New Zealand levererar
Ja, madrassen var trevlig.
Va synd att jag inte fick åka NZ från Auckland då, istället för till :rolleyes:
 

Von Wiffen

Medlem
Till er som kommer åka till Auckland kan jag verkligen rekommendera SkyBus NZ | Auckland Airport to City Bus Service
De går mellan flygplatsen och 3st (tror jag) stopp i Auckland city.
Mycket billigare än vad hotellet jag bodde på hade som förslag (kanske inte så konstigt iofs).
Wi-fi på bussen och i Auckland city finns en liten lounge där man kan vänta på bussen mot flygplatsen.
Trevliga chaufförer åt båda hållen.
Gjorde dock ett misstag och köpte bara enkel från flygplatsen då jag inte riktigt visste hur returen skulle ske...
Tur/retur biljett sparar några dollar.
 

AABack2ARN

Medlem
Det verkar så att SQ blockar rad 11 tills incheckningen börjar annat än för personer med hög status i deras eget bonusprogram? Jag fick nöja mig med rad 15 på B77W och rad 17 på A388 som skall vara första rad i den bakre kabinen på respektive flygplanstyp.
 

Canadien

Medlem
Incheckad! Pga de tidigare FIM:en så kunde jag inte göra det i SQ appen. Dock kunde jag igår byta sittplatser på båda flygen. Sitter nu på 11F på B777-300ER och 11A på A350-900 :D Har inte funnits lediga platser på den raden tidigare när jag kikat.
Är du lång så är mittenplatserna bättre på a350
 

Von Wiffen

Medlem
Tänkte inte göra någon längre recension av Singapore Airlines B777-300 i business.
Bara några få punkter som jag kom på. Gör en liten jämförelse med Air New Zealand.

Stolarna i (vad jag förutsätter är nya) kabinen är MYCKET större än de i NZ kabin på samma flygplanstyp.

Nerbäddat i sovläge är den extra madrassen inte lika skön som NZ.

Maten helt klart likvärdig NZ. Även om det är mer stil på SQ.

Kabinpersonalen var väldigt proffsiga. Nästan lite för mycket för min smak.
Blev opersonligt.

IFE ljusår bättre än NZ.

Stannar där och avslutar med lite bilder.

20170726_013814.jpg
20170726_013920.jpg
20170726_025024.jpg
20170726_033728.jpg
20170726_034844.jpg
20170726_040812.jpg
20170726_050759.jpg
20170726_110249.jpg
20170726_111902.jpg
20170726_112553.jpg


Nu blir det dusch här i Silver Kris loungen.
 
Toppen