Senaste nytt

Tummen upp för Starwoods SPG Program

SPG Gold for life genom Starwood Timeshare.
Vet inte om ni får det som inte har genom Starwood men 1900usd för 105.000 SPG poäng får jag väl 1-2ggr om året erbjudande om. Jag köper inte SPG poäng dyrare än 0,018usd/poäng, har ni några tankar eller egna räknesätt på detta? Billigare? Dyrare?
Med de priserna kan man göra goa deals, speciellt med deras konverteringsbonus till flygpoäng!
12500kr för 125.000 miles är ju helt OK :)
 
Last edited:

Claes L

Medlem
Jopp!! Samma här från början .... det var så jag kom in programmet, ursprungligen.

Samam här, men nu en fråga.. jag har inte återkvalificerat mig sedan jag fick det men är fortfarande guld. Är det så att man får behålla Guld via Amex platinum? (även fast det står att man bara får det i 12månader)
 

rvarttinen

Medlem
Samam här, men nu en fråga.. jag har inte återkvalificerat mig sedan jag fick det men är fortfarande guld. Är det så att man får behålla Guld via Amex platinum? (även fast det står att man bara får det i 12månader)

Oj, nog bäst att kolla med AMEX. Tror jag återkvalificerat mig de flesta år, men kanske inte vissa ... men fått behålla status - och det har Starwood tjänat på!

Accor-kortet som jag också fått av AMEX Plat. ursprungligen har jag tyvärr fått nedgraderat till guld (från platina) i och med att jag inte bott så värst mycket på deras hotell de senste två tre åren. Kan vara någon slags fördröjd nedklassning?
 
K

KavlingeDude

Guest
10 stays menar du nog eller 25 nätter. (om du nu inte manar att du bor en natt i stöten för då blir det 10 nätter) :).

Själv är jag lifetime Gold och just nu (och nästa år minst) Platinum.
 
K

KavlingeDude

Guest
Platinum även här. Lär bli upp emot 100 SPG-nätter i år. Trevligt med uppgraderingar när man semestrar samt frukosten som sällan är inkluderad annars (vilket är uppskattat när man har traktamente).

Håller med. Jag är också en som inte käkar frukost och då känns det surt att spendera 1/3 av trakten på det. Även om du är n frukostätare så betalar du dyrt, speciellt på östra sidan.
 
Oj, nog bäst att kolla med AMEX. Tror jag återkvalificerat mig de flesta år, men kanske inte vissa ... men fått behålla status - och det har Starwood tjänat på!

Accor-kortet som jag också fått av AMEX Plat. ursprungligen har jag tyvärr fått nedgraderat till guld (från platina) i och med att jag inte bott så värst mycket på deras hotell de senste två tre åren. Kan vara någon slags fördröjd nedklassning?

Jag har också Gold via Amex Platinum, och jag har nog inte sovit på ett SPG-hotell på två år. Har dock fortfarande fått behålla Gold-statusen.
 

onobond

Medlem
SPG Platinum, Lifetime Gold. Med bara några få undantag (en gång varannat år) mycket nöjd med SPG, och förmånerna som Elite Member
 
Toppen