Senaste nytt

Tummen upp för Starwoods SPG Program

Patrik

Medlem
När jag tittar i New York på lite olika datum (mest intressant 31/10-4/11 då jag kommer vara där) så står det på alla de bättre hotellen att de ej har möjlighet till cash+points då. Surt!

I likhet med businessclass stolar på sas så får man vara ute i god tid tyvärr, det är som alltid nackdelen med bonusuttag.
 

ucce

Medlem
Jag upplever överlag att det rätt sällan finns C&P när man behöver (alltså precis som med c bonusplatser på flyget ovan) så det är inte så mycket att räkna med tyvärr. Däremot finns det nästan alltid vanliga free night awards eftersom hotellen är skyldiga att erbjuda det om det har vanliga rum till försäljning, vilket med några få undantag även innebär tidpunkter då hotellet är svindyrt (exempelvis nyår i NYC eller oktoberfest i München som jag bokat i år). Det, tillsammans med "fifth night free" är oftast det klart bästa sättet att använda poäng, eftersom det sällan går att lita på att C&P finns tillgänligt
 

agehall

Medlem
Jag tror ganska många har SPG Gold iaf. Det krävs ju bara 10 nätter, så bor man där det finns SPG-hotell är det ju enkelt fixat.

Edit: Ska givetvis tillägga att jag själv har SPG Gold.
 

Najk

Medlem
SPG Gold!

En rolig detalj med SPG är att man kan logga in och designa sitt egna medlemskort. Man får välja på en karta på flera av deras hotell worldwide där varje hotell har en bild på en miljö på hotellet.

Mitt nuvarande kort har en bild från Le Meriden Shimei Bay Resort & Spa, Hainan, Chaina men har gått ut och jag har inte fått något nytt. Jag loggade in nu och beställde ett nytt med en bild från Blue Palace, a Luxury Collection Resort & Spa, Elounda, Greece
Man kan även lägga till egen text på baksidan av kortet förslagsvis FF nummer eller kontaktuppgifter.

Till slut kan man välja hur man vill ha kortet levererat, jag valde ett traditionellt kort :)
Snyggt?

SPG.JPG
 
Toppen