Senaste nytt

Tumme upp till Diners Club loungen i Köpenhamn

Jag skulle bara vilja ge personalen i Diners lounge i CPH lite beröm. När jag för två veckor sedan åkte ARN-CPH-AAL så satt jag en stund i denna lounge i väntan på nästa flyg. På kvällen dagen efter när jag gjorde omvända resa så stoppade jag in igen. Varpå tjejen i receptionen glatt välkomnar mig tillbaks och talar om att hon känner igen mig. Hon börjar småprata lite och är allmänt väldigt trevlig.

Nu kom hon inte ihåg mitt namn eller något sådan, men jag kände mig väldigt välkommen och förstår nu att vissa tycker det är en viktig servicedetalj, att välkomnas på flygplanet eller i loungen på ett mer personligt vis. När jag gick så fick jag ett hjärtligt "hej då, ses snart igen" och jag hade inte hjärta att säga: "nej, efter denna flight blir det SAS Scandinavian lounge"

Viss skillnad mot det aningens kalla och likgiltiga bemötandet man får när man kommer in till SAS lounge både på ARN och CPH.
 
Jag skulle bara vilja ge personalen i Diners lounge i CPH lite beröm.

Var roligt att du vill ge beröm. Det är alldeles för sällan vi kommer ihåg det.

Viss skillnad mot det aningens kalla och likgiltiga bemötandet man får när man kommer in till SAS lounge både på ARN och CPH.

Jag har alltid haft bara trevliga vistelser både i ARN och CPH lounge. De hälsar alltid dig välkommen och när du är på väg ut önskar en trevlig resa. Hoppas du får vid nästa vistelse en trevlig upplevelse på ARN eller CPH SAS Lounge.
 
Ja det har inte varit dåligt bemötande någonsin i någon SAS lounge vad jag vill minnas, men heller inget mer än ett "välkommen".

Det är inget jag bryr mig om eller har gått och retat mig på, men det vore trevligt med ett mer varmt välkomnande tycker jag.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, värmt välkomnande gör andra glad.

Min favorit lounge är Qantas lounge i Wellington, Nya Zealand.

När jag kom till loungen, innan jag visade mitt bordingkort, sa damen vid receptionen "Good morning, Mr. AHO. Welcome to Qantas lounge. Enjoy your stay! I'll inform you when boarding starts."
Hur hon kunde veta mitt namn är ett mysterium. (Jag hade inget status i oneworld)

Lite senare kom hon till mig och frågade mig om jag gillade Nya Zealand och vad jag gjorde och dylikt.
Efter vi pratade en bra stund började bording och hon önskade mig en trevlig resa och sa att hon såg fram emot mitt återbesök till Nya Zealand.
Det var så hjärtligt att det känndes som om man hälsade på en vän
 

Gnopps

Medlem
Lustigt att du skriver så om Diners & SAS-loungerna i Köpenhamn, min upplevelse är tvärtom. Jag tycker personalen i Diners känns minimal till bemötande.. SAS Scandinavian i Köpenhamn tycker jag å andra sidan har toppenpersonal! Har fått jättebra service både i disken när jag velat omboka/haft önskemåloch av kökspersonalen när jag rest ensam med småbarn. Försöker alltid skriva och berömma, personal som jobbar med kunder får ju trots allt ofta höra fler klagomål än beröm.
 

Zoogian

Medlem
Ska åka på onsdag och det blir Dines i Göteborg, först, var inne i den för någon vecka sen för första gången och den var verkligen bra, i alla fall jämfört med SAS loungen som ligger bredvid...

MEN, så till frågan, ska jag köra Diners i CPH, eller använda Business lounge vouchern som kom med tidningen?? Scandinavian är ju bra i cph, men nu kommer jag inte in där...
 
Toppen