Senaste nytt

Tulum/ Cancun Mexico nov/dec 2018

Hej
Jag och frun skall på bröllop i Mexico 1 dec 2018 och vill flyga dit några dagar innan bröllopet och vara där ngn vecka efteråt.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Tulum/ Cancun Mexico
  3. När vill/behöver du resa ut? Runt den 25 november
  4. När vill/behöver du komma hem? lämna senast 8 december
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca 11-14 dgr
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
    • Premium Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  9. Vad är din budget? (per person) 22 000kr
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris
    • Deals
 

Olle A

Medlem
Vi är just nu i Cancun och åkte med Air Canada, via London och Toronto, Premium Economy för 13 238 kronor/person. Businessclass kostade mer än det dubbla. Tyvärr ser jag att när du vill åka i november så finns det ingen direkt anslutning till Cancun utan man måste övernatta i Toronto. Inte optimalt kanske. Ett annat tips kan vara att söka på tyska Condor. Ser ut att ha hyfsade priser men jag vet inget om hur själva upplevelsen är.
 

Senator

Moderator
Mitt tips:

OneWorld eller Star Alliance Business till Miami 17.500kr + American Business till CUN 4.700kr. SAS Business ligger också runt 18.500kr. American Economy ligger på 1.700kr så du spara lite där.

Måste bokas 90 dagar innan, avresa på veckodagar. Det där är runt Thanksgiving, och det finns inte nu deals för denna perioden så jag skulle ha haft lite is i magen.
 

squeezen

Medlem
Aeromexico har business class med ok tider:
upload_2018-2-1_10-43-18.png

flygresor.se hittar jag denna, men inte på ITA matrix...

På Aeromexico.com finns:
upload_2018-2-1_10-45-22.png


vilket väl ungefär vad de har på Travelstart också.
Enligt Agehalls budord (Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
så hade jag rekommenderat att boka direkt på Aeromexicos sida istället för nån resebyrå även om nån hundring dyrare.

Tilläggas bör väl att jag själv aldrig testat deras produkt.
 

Tur-Ture

Medlem
Var i Tulum över nyår, flög Lufthansa från Frankfurt till Cancun. Dom kör en A340-300 konfigurerad för semesterdestinationer dit = ett fåtal business stolar o resten ekonomi (normal Lufthansa economi/pitch). 12,5 timmar tog flighten...tror dom kör den ett par gånger per vecka.

Mitt tips (nu ska jag svära i kyrkan)...Fritidsresor kör en 787'a nonstop ARN-CUN på Lördagar, boka den o betala extra för exit row eller premium class (borde vara jämförbart med premium eco på ett reguljärbolag i alla fall).
Lägg sen pengarna som blir över på bra hotell i Tulum på beachen, det blir ju där ni spenderar tiden. Bor ni inte på beachen så får ni jaga (o betala för) solstolar på beachklubbar, det dräller faktiskt inte av dom och dom är inte så stora heller.
 
Kul att ni ska ut och resa! :)

Vi gör en liknande resa under denna månad. Vi valde dock att resa i ekonomi då vi är 6 pers och prislappen vart lite för hög annars.
Jag valde rutt enligt följande:

ARN-MIA-ARN med SAS Go, 4000kr (t/rt)
MIA-CUN-MIA med American Airlines, 2000kr (t/rt)

Resan är bokat på separata biljetter.
Vi börjar med 10 nätter i Mexiko och avslutar med 4 i Miami.

Boende Mexiko
Hyr en lägenhet, med 3 sovrum och pool, i Playa Del Carmen som utgångspunkt, 180 kr/per person (Airbnb)

Boende Miami
Hotell på Miami Beach (Mid beach), för 280kr/per person och natt. (Hotels.com)

Totalt 9060kr/per person, inkl ESTA ansökan :)

Hej
Jag och frun skall på bröllop i Mexico 1 dec 2018 och vill flyga dit några dagar innan bröllopet och vara där ngn vecka efteråt.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Tulum/ Cancun Mexico
  3. När vill/behöver du resa ut? Runt den 25 november
  4. När vill/behöver du komma hem? lämna senast 8 december
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca 11-14 dgr
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
    • Premium Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  9. Vad är din budget? (per person) 22 000kr
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris
    • Deals
 

Wyll

Medlem
Jag röstar på @Tur-Ture då jag själv gjorde en sådan resa fast ifrån CPH för några år sedan: TUI-Premium rad 1 annars är det nog bättre att boka emergency exit om du vill ha leg-room. "OBS detta va innan jag hittat BS" Men skulle boka samma resa igen om jag va tvungen att boka med Cash.
Sen la vi pengarna på boende på Tulum beach vilket jag definitivt kan rekommendera.
 
Toppen