Senaste nytt

Trygg Hansa - Ny Eurobonus partner: 2000 poäng per försäkring

FF#1

Medlem
Efter mycket strul så fick poäng fram till Juni, sen tog det stopp. nu har jag sagt upp allt utom hemförsäkringen som jag byter i februari.
Från att de var i princip likvärdiga som mina andra alternativ har de stegvis höjt priset så nu räcker det för mig.
 

kexxcream

Medlem
Då var det roliga slut: SAS EuroBonus
Frågor & svar om samarbetet med SAS EuroBonus
Vi har valt att säga upp samarbetet med SAS EuroBonus i dess nuvarande form. Detta innebär att det inte längre går att teckna nya försäkringar eller koppla befintliga försäkringar till SAS Eurobonus. Trygg-Hansas erbjudande för hur du tjänar SAS EuroBonus-poäng gäller endast till och med den 31 mars 2017. Här hittar du frågor och svar om vad detta innebär.

Vad innebär det rent praktiskt för mig som kund att samarbetet avslutas?
Du som har kopplat ihop ditt medlemskap i SAS Eurobonus med dina försäkringar hos Trygg-Hansa tjänar poäng fram till och med 31 mars. Försäkringarna fortsätter sedan att gälla som vanligt, enda skillnaden är att du inte får nya poäng.

Vad händer med mina intjänade poäng?
Du kommer att fortsätta tjäna poäng som vanligt till och med 31 mars 2017. Därefter görs en slutlig avstämning och samtliga intjänade poäng ligger kvar hos SAS Eurobonus.

Blir mina poäng mindre värda?
Nej de behåller samma värde som övriga intjänade poäng av samma typ.

Saknade poäng?
Om du av någon anledning inte fått poäng för försäkringar som du kopplat till SAS Eurobonus, har du möjlighet att fram till 30 juni 2017 att få dessa retroaktivt. Kontakta Trygg-Hansas kundservice så hjälper de dig på 0771-11 11 10.

Nu blir det att leta efter alternativ.
 

dino_81

Medlem
För mig personligen är detta ingen större förlust - exakt 17 EuroBonus-poäng kommer varje månad. Har hem-, bil- och olycksfallsförsäkring hos bolaget.

Har jag blivit snuvad på poäng? Hur mycket får ni andra?
 
För mig personligen är detta ingen större förlust - exakt 17 EuroBonus-poäng kommer varje månad. Har hem-, bil- och olycksfallsförsäkring hos bolaget.

Har jag blivit snuvad på poäng? Hur mycket får ni andra?
Jag får 21 poäng per månad, men då har jag endast hemförsäkring. Förmodligen kostar försäkringen under tusenlappen per år.
 

MrB

Medlem
Låter som du har blivit snu
För mig personligen är detta ingen större förlust - exakt 17 EuroBonus-poäng kommer varje månad. Har hem-, bil- och olycksfallsförsäkring hos bolaget.

Har jag blivit snuvad på poäng? Hur mycket får ni andra?

Jag har fått 15p/mån för enbart en olycksfallsförsäkring, så det låter lite med 17p/mån om du dessutom har hem- och bilförsäkring hos dem.

Trist att ett samarbete avslutas, men absolut ingen deal breaker.
 
Toppen