Är det någon som har lyckats med att få poängen krediterade vid nytecknande?
Tecknade nyligen en hemförsäkring med Trygg Hansa och fick flera gånger, av olika representanter i företaget, besked om att personnummret automatiskt kopplas till SAS och att poäng krediteras senast en månad efter tecknandet av försäkringen. Man skulle alltså inte behöva uppge EB-nummer eller göra något speciellt. I mitt fall skulle det handla om ca 500 poäng och var i princip den enda anledningen till att jag tecknade försäkringen eftersom bolagen på pappret erbjuder mer eller mindre likvärdiga försäkringar till liknande priser.
Givetvis har inga poäng ramlat in på kontot och jag nu kontaktar Trygg Hansa försöker de ignorera frågan så långt det är möjligt, återkopplar aldrig självmant, och hävdar sedan att kampanjen inte kommit igång och att man inte kommer att få några poäng.
Bortsett från de saknade poängen har erfarenheten med Trygg Hansa hittills varit riktigt eländig med allt från att jag tecknades på fel försäkring till faktureringsproblem, ignorans etc. Mycket tycks peka på alarmerande IT-problem.
Jag återkommer med uppdatering i frågan, men säkert är att jag aldrig mer kommer att befatta mig med Trygg Hansa efter detta.