Senaste nytt

Trygg Hansa - Ny Eurobonus partner: 2000 poäng per försäkring

jth

Medlem
Jaha, jag som tecknade bilförsäkring för en månad sen och har flertalet försäkringar med TH...dags att säga och och teckna om :O)
 

PYRZ

Medlem
Hmm tecknade bilförsäkring för två dagar sedan som gäller from imorgon. Undrar vad reglerna säger om det. Aja, det blir ett samtal till Trygg Hansa imorgon bitti iaf.
 

bjobr

Medlem
Jag pratade just med Trygg-Hansa i annat ärende och passade på att fråga om EB-erbjudandet. Det är ju helt nytt, så Trygg-Hansas personal är inte särskilt väl insatt än... efter konsultation med kolleger kunde killen jag pratade med i alla fall bekräfta att det bara gällde nyteckningar. Vi får väl se vad som händer med den villahemförsäkring jag just nu väntar hem papper för, kanske finns det ett fält för EB-nummer?
 

Lukas2

Medlem
Nu börjar de ringa upp folk också. Igår ringde de typ 3 gånger innan jag svarade. Dock när jag väl pratade med honom så tryckte han på mute-knappen mitt i samtalet och då la jag på. Någon måtta får det va.... ;) Tror det iaf. är deras kundtjänst som ringer och inte någon a la telefonförsäljare/callcenter människa. :)
 

Moco

Medlem
Är det någon som har lyckats med att få poängen krediterade vid nytecknande?

Tecknade nyligen en hemförsäkring med Trygg Hansa och fick flera gånger, av olika representanter i företaget, besked om att personnummret automatiskt kopplas till SAS och att poäng krediteras senast en månad efter tecknandet av försäkringen. Man skulle alltså inte behöva uppge EB-nummer eller göra något speciellt. I mitt fall skulle det handla om ca 500 poäng och var i princip den enda anledningen till att jag tecknade försäkringen eftersom bolagen på pappret erbjuder mer eller mindre likvärdiga försäkringar till liknande priser.

Givetvis har inga poäng ramlat in på kontot och jag nu kontaktar Trygg Hansa försöker de ignorera frågan så långt det är möjligt, återkopplar aldrig självmant, och hävdar sedan att kampanjen inte kommit igång och att man inte kommer att få några poäng.

Bortsett från de saknade poängen har erfarenheten med Trygg Hansa hittills varit riktigt eländig med allt från att jag tecknades på fel försäkring till faktureringsproblem, ignorans etc. Mycket tycks peka på alarmerande IT-problem.

Jag återkommer med uppdatering i frågan, men säkert är att jag aldrig mer kommer att befatta mig med Trygg Hansa efter detta.
 

tourist

Medlem
Tecknade nyligen en hemförsäkring med Trygg Hansa och fick flera gånger, av olika representanter i företaget, besked om att personnummret automatiskt kopplas till SAS och att poäng krediteras senast en månad efter tecknandet av försäkringen. Man skulle alltså inte behöva uppge EB-nummer eller göra något speciellt.

Eftersom SAS EuroBonus inte har våra personnummer (endast födelsedatum och den adress vi väljer att ange, vilket inte säkert är samma som folkbokföringsadressen), så är ju det rena mumbo jumbo.
 

Moco

Medlem
Eftersom SAS EuroBonus inte har våra personnummer (endast födelsedatum och den adress vi väljer att ange, vilket inte säkert är samma som folkbokföringsadressen), så är ju det rena mumbo jumbo.

Ja, det stämmer ju. Jag har inte ifrågasatt den biten djupare eftersom det är det enda svar man får, oavsett vem man talar med. Det går inte att uppge något EB-nummer. Allt ska enligt dem skötas automatiskt och du får också en uträkning av hur många poäng du ska få....som du sedan inte får. Och när du försöker utröna vad som sker så möts du av total inkompetens.

Klart är att det inte är seriöst och att det inte flnns någon ambition att vara det heller. Med tanke på hur illa de två första månaderna som kund varit och den show i total förvirring som spelats upp så vill jag helst inte tänka på vad en eventuell skada skulle innebära. Undvik denna huvudvärk.
 
Last edited:
Toppen