Senaste nytt

"True Traveler Test"

Intressant tävling. Fick 86% då jag bommade skostorlek och något mer. Rättelse då 7,5 stämmer överens för damstorlekar. Men är man skonörd så är man :)
 

agehall

Medlem
Betala med kort kan vara ett helvete många gånger, ta bara USA, Tyskland m.fl som exempel...

Tyskland och holland ÄR ju U-länder. I USA tar i princip alla kort. Jag har just kommit hem från Chicago och på tre veckor var det enda jag använde cash till kaffemaskinen på kontoret. Allt annat gick på kort.

Det har ikke noget med det at flyve at gøre, men for det at rejser mener jeg nu det er nogenlunde relevant. Det handler jo om at udvide sin horisont og have en forståelse for hvordan tingene hænger sammen i andre dele af verden.

Fast om man inte råkar ha skostorlek 38 så är det inte något jag förväntar mig att man ska veta.
 

OnlyAFool

Medlem
Missade flygplats frågan. Har varit på 3 flygplatser det senaste dygnet, men inte nu :p Och var tvungen att kolla i plånboken. Lite ironiskt men hade 2 dollar, 20kr och 20€. 2 är tydligen temat för min plånbok ;)
 

Najk

Medlem
Taxi har varit en sak som senaste åren blivit bättre men fortfarande är det ofta länder där de bara accepterar kontanter
 

AABack2ARN

Medlem
Blev 98%. Kunde inte riktigt säga att jag var på en flygplats just nu. Och med SAS lounge wifi är jag inte säker på att jag skulle kunnat genomföra hela testen utan ett smärre anfall ;)

För övrigt är det "bara" 8 timmars tidsskillnad mellan Stockholm och San Francisco just nu...
 
Toppen