Senaste nytt

Trippla poäng SAS Diners 30/11-2/12

SvartMjolk

Medlem
*Tänk på att när du handlar på Internet så godkänner du att beloppet dras på ditt kort, men transaktionen kan komma att genomföras senare. Det är datumet för transaktionen som ligger till grund för dina Extrpoäng

Även fysiska butiker kan väl dra pengarna vid ett senare tillfälle? Eller är det helt säkert att man får 3x poängen i fysisk butik? Tänkte gå på shoppingrunda på lördag.
 

mry

Medlem
Med just dinners har jag aldrig varit med om det har stått samma datum som jag handlade, de står typ 2-3 bankdagar senare men jag tänkte de kanske har info om när butiken reserverar beloppet med som jag inte se så man får handla först på fredag morgon.
 

Mikael

Medlem
Med just dinners har jag aldrig varit med om det har stått samma datum som jag handlade, de står typ 2-3 bankdagar senare men jag tänkte de kanske har info om när butiken reserverar beloppet med som jag inte se så man får handla först på fredag morgon.

Du får skilja på transaktionsdatum och bokföringsdatum. Transaktionen bokförs oftast nästa vardag, men det är transaktionsdatumet som gäller för poängen. Jag har för köp gjorda i Sverige aldrig haft problem med att de "blivit försenade", dvs att transaktionsdatumet inte varit samma dag jag har handlat.
 

Marcus01

Medlem
Du får skilja på transaktionsdatum och bokföringsdatum. Transaktionen bokförs oftast nästa vardag, men det är transaktionsdatumet som gäller för poängen. Jag har för köp gjorda i Sverige aldrig haft problem med att de "blivit försenade", dvs att transaktionsdatumet inte varit samma dag jag har handlat.

Jag tänkte köpa en del flygbiljetter på fredag så jag hoppas att det inte ska vara några konstigheter. Hmm, börjar dock fundera på detta med biljetteringen, dras beloppet innan biljetten är utställd? På SAS hemsida har man väl öppet köp 24 timmar?!
 

Dr. Miles

Expert
Jag tänkte köpa en del flygbiljetter på fredag så jag hoppas att det inte ska vara några konstigheter. Hmm, börjar dock fundera på detta med biljetteringen, dras beloppet innan biljetten är utställd? På SAS hemsida har man väl öppet köp 24 timmar?!

Om det var jag skulle jag köra på fredagen(30 nov). Du får nog bokningsbekräftelse på den dagen du har bokat och du kan säga till Diners att du har handlat på lördagen.
 
Last edited:

Marcus01

Medlem
Om det var jag skulle jag köra på lördagen(30 nov). Du får nog bokningsbekräftelse på den dagen du har bokat och du kan säga till Diners att du har handlat på lördagen.

Är det inte den 30:e på fredag? Det är iallafall det jag tänkt, göra boningen på fredag.
 
De flesta butiker ligger väl online så det "bokförs" på rätt dag, online kan det ju vara så att ordern tas emot lördag men ingen kör den mot kortföretaget förrän måndag

Edit: Det första online är alltså direkt mot banken... det andra online är då köp via nätet ;)
 
Last edited:
Toppen