Senaste nytt

Trippla poäng SAS Diners 30/11-2/12

Mikael

Medlem
Antagligen var det som såhär.

De kände inte till att det var 3x poängen på fredagen och när det var massa inköp på över 10 000 kr så stoppade den nog alla, eller så var det så enkelt att de hade satt ett tak på transaktioner med diners som vi hamnade över med 10 015 kr. Jag har fått meddelande av diners att göra om köpet och skicka mail till dem när jag gjort det så fixar de 3x poäng samt 10% rabatt, jag antar att det gäller alla som kan visa att de har ett köp som diners kan se att de godkänt i fredags men sen inte genomförts av presentkorttorget.se

Jag köpte för måttliga 2500kr men mitt blev stoppat iaf (gick tydligen igenom i mitten av denna vecka). Inget gott betyg till presentkortstorget.
 
Alla som har problem och inte fått sitt presentkort när ni gjorde beställningen 30/11, maila till hbe@presentkorttorget.se. Jag har precis pratat med dem och det är precis som det skrivs om ovan: De blev oroliga när det kom in beställningar för totalt sett flera hundra tusentals kronor och stoppade alla köp i tro om att det var kapade kort.

Alla som lade beställningen den 30/11 har rätt till sina trippla poäng och 10% rabatt och det känns som att Presentkorttorget nu försöker göra rätt för sig, de har upprättat kontakt med Diners så båda parter är med på att det är fler som inte fick igenom sitt köp. Presentkorttorget kommer skicka över en lista till Diners med namn på personer som ska ha 10% och trippla poäng. Det verkar ha varit problem på Presentkorttorgets kundtjänst, flera supportmail verkar inte ha gått fram så använd mailen ovan. Under konersation med Presentkorttorget bad de mig göra ett nytt köp och uppge både det gamla och nya ordernumret.
 

mry

Medlem
Nu har jag fått presentkort, transaktionen från presentkorttorget, avdrag på 1000 kr från dinners club och poäng x 3 säger de. Får se det på nästa faktura om jag fått rätt antal poäng...
 

mry

Medlem
Jag fick räkningen idag och ser att jag har fått 4000 poäng ytterligare för köpet hos presentkorttorget och jag orkar inte bråka för att jag betalt 1,50 kr för mycket för presentkortet. 4000 poäng motsvarar ju 0,4 poäng per krona på 10 000 så jag fick väl några poäng för lite med, eller lite för mycket poäng om man bara får poäng för det man betalat efter avdraget på 1000 kr...
 

Homer

Medlem
Efter att Diners bekräftat det som vattenspindeln skriver i post 122, köpte jag nya presentkort
de hamnade på januari fakturan som kom för någon dag sedan, de har korrekt dragit bort 10% och lagt till rätt antal poäng.

Jag har även använt presentkortet några gånger och det fungerar bra, det enda frågetecknet är om man kan kombinera
rabattkoder och presentkort på CDON, det står att det måste vara presentkort köpta från CDON för att det ska gå.

Verkar annars vara ett bra sätt att använda Amex och Diners vid köp från ftg som annars inte tar dessa kort.

Man kan numera köpa presentkort på 20.000kr.
 
Toppen