Senaste nytt

Trippla poäng med Eurobonus Mastercard 30 nov - 2 dec 2012

Nightfly

Medlem
Jag fick svar från SEB att jag inte skulle få några tredubbla poäng eftersom transaktionen gjordes den 3/12. Jag skrev tillbaka att jag tyckte det var vilseledande marknadsföring eftersom jag som kund inte kan påverka när själva transaktionen genomförs och att jag använde kortet under perioden som nämndes i kampanjen - tom. första dagen, dvs. 30/11. Då ändrade sig SEB direkt och gav mig poängen i alla fall - så det var ju bra att de kunde vara flexibla.
 

helgonet

Medlem
Jag fick svar från SEB att jag inte skulle få några tredubbla poäng eftersom transaktionen gjordes den 3/12. Jag skrev tillbaka att jag tyckte det var vilseledande marknadsföring eftersom jag som kund inte kan påverka när själva transaktionen genomförs och att jag använde kortet under perioden som nämndes i kampanjen - tom. första dagen, dvs. 30/11. Då ändrade sig SEB direkt och gav mig poängen i alla fall - så det var ju bra att de kunde vara flexibla.

Jag gjorde flera köp under kampanjperiodens alla tre dagar och alla transaktioner registrerades den 3e! Jag ska också maila och klaga!
 

jumbooze

Medlem
Vad tittar de på "Datum" eller "bokfört" kolumnen?
För jag har 14 transaktioner vilka alla hamnade på bokfört 3:e eller 4:e, är det något man ska ringa om?
 

helgonet

Medlem
Vad tittar de på "Datum" eller "bokfört" kolumnen?
För jag har 14 transaktioner vilka alla hamnade på bokfört 3:e eller 4:e, är det något man ska ringa om?

Datumen för köpen är:
2/12
1/12
1/12
30/11

Men bokfört är alla 3/12.

EDIT: skickade iväg ett mail till kundtjänst nu.
 

helgonet

Medlem
Vänner, var ser ni att ni får poängen och hur många poäng? Kan inte hitta detta på min sida...

Det gör vi inte, poängen syns inte på SAS Mastercard inloggning.

Nightfly fick först kalla handen från SEB angående poängen för hans köksköp 30/12, men SEB ändrade sig efter lite påtryckning. Så jag mailade därför SEB igår om att be dem bekräfta att jag får mina poäng också, eftersom jag faktiskt valde att handla med deras kort under de aktuella dagarna. Jag gissar på att de räknat med att majoriteten av de som handlar under kampanjen inte kommer att få några poäng.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Vad tittar de på "Datum" eller "bokfört" kolumnen?
För jag har 14 transaktioner vilka alla hamnade på bokfört 3:e eller 4:e, är det något man ska ringa om?

Vid tidigare kampanjer har det alltid varit transaktionsdatum inte bokföringsdatum som räknats, samma med Diners.
 
Toppen