Senaste nytt

Trippla poäng Eurobonus Mastercard 9-11/12 2016

gneken

Medlem
Fick mail om erbjudandet ;)
Tack för informationen ang internetköp, med andra ord gäller det "typ" bara köp över disk eller?
 

hallgren

Medlem
Hur tänkte dom där? 9-11 är ju helg så alla transaktioner går väl på måndagen?

De senaste gångerna de har haft såna här kampanjer så har köp gjorda under helgen räknats in trots att de bokförs på måndagen. Vad som menas här är förmodligen att många ehandlare drar pengarna vid leverans, och den kan ju vara långt senare om man har otur.
 

Brandten

Medlem
Inte nödvändigtvis. När det gäller e-handel händer det att pengarna reserveras direkt vid köp men inte dras förrän ordern skickas (efter helgen om företaget inte skickar ordrar på helger). De flesta e-handlare i Sverige drar dock pengarna direkt vid köp.
Jo fast "händer det" känns inte tillräckligt säkert när jag ska köpa prylar för 100.000kr. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Inte nödvändigtvis. När det gäller e-handel händer det att pengarna reserveras direkt vid köp men inte dras förrän ordern skickas (efter helgen om företaget inte skickar ordrar på helger). De flesta e-handlare i Sverige drar dock pengarna direkt vid köp.
Lite off topic.

På Amazon har jag märkt att de debiterar summorna när de har skickat varorna, inte när man har beställt.
Så var det i alla fall när jag beställde böcker från Amazon.co.jp och dataprylar från Amazon.com.
 

Wyll

Medlem
Jag ska köpa bil men tyvärr har de slutat med kort nu (har handlat på SAS MC där tidigare) :(

Något som vet hur det funkar med Betalo om man ange att man vill betala den 9/12 tex? Då borde det ju ge 30 poäng?
 
Toppen