Senaste nytt

TripIt Pro

En sak jag märkt ibland är att TripIt läser in engelska bekräftelser perfekt men inte svenska.
Har hänt på t.ex. hotels.com, om jag bara byter sajtens språk till engelska kan jag skicka ut bekräftelsen på nytt som då kommer på engelska, fw:ar jag sedan denna till TripIt fungerar det. Upplevt samma sak på andra tjänster också.

Ett annat trick är att plocka upp en flygbokning med en extern tjänst, t.ex. https://classic.checkmytrip.com (beroende på bokningsmotor förstås), och därifrån skicka ut en bekräftelse till din mail, denna brukar alltid fungera att läsa in i TripIt.

Grundläggande är förstås att bekräfta att aktören du försöker läsa in från stöds öht, lista finns på TripIt Supported Booking Sites, Vendors, and Partners
 

Brandten

Medlem
Verkar ha varit något generalknas för idag skickade jag in 34st itinerary´s som raslade in i TripIt med lite småsaker att ändra bara.

Glömde bort att vi har ändrat vår epostadress i exchangen vilket betydde att den inte var kopplad och därmed inte kunde registrera några dokument som jag skickade från den ena datorn igår.

Nu när det mesta för 2 år ligger inne hade det varit kul med lite statistik över rutter, flygbolag etc... ser dock inte denna möjlighet någonstans?
Andra verktyg som jag testat ger lite roliga (dock kanske onödiga) statistiker man kan skriva ut och hänga på väggen.
 

ACervin

Medlem
Nu när det mesta för 2 år ligger inne hade det varit kul med lite statistik över rutter, flygbolag etc... ser dock inte denna möjlighet någonstans?
Andra verktyg som jag testat ger lite roliga (dock kanske onödiga) statistiker man kan skriva ut och hänga på väggen.

Openflight kan hämta från Tripit, men det hade varit trevligt att se tjänsten i Tripit
 

olo

Medlem
Om man via sitt företag är ansluten till Best Western, via Best Business Advantage ingår Tripit Pro. Även som egenföretagare går det att ansluta sig kostnadsfritt.
BUSINESS ADVANTAGE - Best Western hotell i Sverige
bestwestern.com/deals-offers/special-rates/business-advantage
(fick inte posta länk#2 med http://www. så det får läsaren själv skriva dit... Det är på den internationella sidan, infon om Tripit står)
 
Toppen