Senaste nytt

Trip report SAS ARN - CHICAGO Business

bricce

Medlem
Flög med SAS Business till Chicago 21 sept och tillbaka 24 sept.

Checkade in vid SAS business check in. Trevlig tjej men ingen inbjudan till Lounge trots business och ROP Gold.

Loungen har fått ett lyft. Dock tycker att utbudet av det ätbara är begränsat. Bra utrymme nu och bra utsikt. Det va brist på vissa drycker men personal va snabbt där och fyllde på.

Ombordstigning gick bra dock något försenat. Priority boarding funkade utmärkt med kontroll på vilka som gick ombord.

Väl ombord blev jag väl emottagen av en mycket trevlig air purser från Norge. Jag satt på 1G . Ett glas skumpa satt fint efter lång arbetsdag. Tyvärr flög jag med Airbus A340-300 med gamla kabinen.
Servering och service höll bra nivå.

Mycket trevlig air purser som uppvaktade tätt. Jag fick en ovanligt liten portion(valde biff) vilket jag påpekade. Jag fick dock en till rätt som va fisk och mycket god. Bra viner och övriga drycker.

Vi landade 10 min före än beräknat.

Hemresan va också bra med gamla kabinen. Trevlig personal dock inte lika bra service som utresan. En irriterande sak var att jag ville beställa varor från SAS taxfree dock fanns inget av det jag ville har ombord. Jag påpekade detta och personalen beklagade. Vi landade 15 min före beräknat.

Sammanfattningsvis en bra flygning med bra service. Då jag flyger mestadels med Thai och Lufthansa till Asien tycker jag att deras business håller bättre klass. SAS service är dock mycket bra. Jag hoppas på ett lyft nu med nya kabinen då jag kommer flyga mer med SAS till framförallt USA och inom Europa.
uploadfromtaptalk1443347360148.jpg
uploadfromtaptalk1443347403095.jpg
uploadfromtaptalk1443347443155.jpg

Bilderna från hemresan.

/ Bricce
Eurobonus Silver&ROP Gold
 
Toppen