Senaste nytt

Trevliga vattenhål i Köpenhamn?

Agö

Medlem
Snart dags för en fredag kväll/natt i Köpenhamn igen! Tänker definitivt besöka Himmeriget igen. Har någon varit på Brus och Ølbaren? Är det något att ha? Anländer runt 19, så har inte extremt med tid. Andra tips?
Jag skulle önska att jag hade fler färska tips i åtanke men jag har knappt varit ute sedan i somras. Då var jag å andra sidan ute och testade en hel del, bl.a. Brus som jag tycker är trevligt med många öl på mikrostället To Öl (det är väl till och med deras ställe har jag för mig).

Frederiksbergs Ölbar är också trevligt (dock lite mer pubkänsla, murrigt), ligger på Falkoner Allé så inte så långt ifrån Brus.

Ett sista tips - med blandat folk - är Ørsted Ølbar som ligger vid Torvehallerne /Örstedsparken. Jag råkar någon gång då och då slinka in där. Mycket trevligt.
 

cbroxe

Medlem
Hej!

Jag skulle vilja rekommendera detta ställe Home (Mr Brunello)
Ett fantastisk ställe om man uppskattar italienska premiumviner, typ Brunello di montalcino, super toskaner m.m.
Inga problem att få en mogen Brunello på glas. Ligger nära Tivoli/Centralen.
 

Ormen

Medlem
Lidkoeb finns nämnt tidigare i tråden men jag tycker den fått för lite uppmärksamhet, är särskilt förtjust i deras whiskybar på vinden.. Utmärkt för sen kväll.
 
Mitt favoritställe i Köpenhamn heter Mojo Blues bar. Det är förvisso rätt slitet, inrökt och toaletterna verkar aldrig städas - men stället har en sån genuin stämning att det nästan känns som man är med i en gammal 70-talsrulle när man sitter längst in i hörnet med en flaska Tuborg. Se dock till att gå dit när det är livemusik, vilket det oftast är flera gånger i veckan. Stället passar perfekt för en grabb(eller gubb)resa.

Är man ute efter något exklusivare finns det en trevlig och prisbelönt cocktailbar som heter Ruby bar.
 

Agö

Medlem
Mitt favoritställe i Köpenhamn heter Mojo Blues bar. Det är förvisso rätt slitet, inrökt och toaletterna verkar aldrig städas
Underbart ställe med sköna profiler som sannolikt är där kväll efter kväll. Skriver under på att det är inrökt och slitet.

På samma tema kan jag tipsa om Vinstue90 på Gammel Kongevej, känt bl.a. som Simon Spies favorithak. Pilsner på flaska är det som gäller.
 

Kris

Medlem
Mitt favoritställe i Köpenhamn heter Mojo Blues bar.
+1 på den. Glömmer du jackan i "garderoben" är kemtvätt påkräven...
Imponerande utbud med livemusik 365 dagar om året. Öppet till 05....

Om man är ute efter bruna värdshus kan listan göras lång. Gillar man pilsner på flaska, jukebox, tärningsspel och allmänt dekadent stämning så är Café Erik, Lille Øresund, Café 42 etc. nigga alternativ (just disse på Vesterbro). På det sistnämnda kan man stöta in i Lars Mikkelsen (skådespelare) vid biljardbordet. Såg honom där senast på J-dagen i Nov. Kändisspotting på bruna värdshus...hahr.
 
Toppen