Senaste nytt

Tredubbla EuroBonuspoäng 17-19 juni med både Mastercard och Diners Club

Sakoz

Medlem
Jag kontrollerade mitt kontoutdrag online idag och läste återigen formuleringen, och tolkar det som David d.v.s. transaktionsdatumet styr. Det blir spännande och se vad det står på mina köp som jag gjorde i Danmark i helgen. Jag hade en rejäl spendering i fredags, och gjorde en del köp på Kastrup och Arlanda i söndags. Men när jag väl är hemkommen tänkte jag köpa lite presentkort och tanka SKYPE konton m.m. men då gick det inte. Ringde till Diners auktorisationen i Danmark som meddelade mig att dom hade "nätverksproblem" som dom uttryckte sig, jag gjorde sista försöket 23:30 utan att lyckas.
 

tourist

Medlem
Kassörskan i min ICA Maxi-butik hävdade att DC-kortet inte var giltigt/inte hade pengar (de ser ju mest bankkort från lönekonton, så de fattar inte riktigt det där med betalkort). Statoil-macken däremot tog villigt emot det på vägen hem.
 

Dr. Miles

Expert
Idag fick jag fakturan från Diners.

Jag räknade hur många poäng skulle jag få.
Jag fick 100 poäng mindre än min beräkning, men det är inte värt att bårka om.
 

Bryant

Medlem
Fick också räkningen idag. Allt jag handlade bokfördes den 20..:( Men det är för lite poäng för att bråka om.
 

Mikael

Medlem
Fick också räkningen idag. Allt jag handlade bokfördes den 20..:( Men det är för lite poäng för att bråka om.

Att det bokförs den 20/6 gör inget, det är transaktionsdatumet som räknas.
Allt jag handlade under den helgen fick jag trippla poäng för, och i princip allt bokfördes den 20e.
Undantaget är ett köp på BA (dock deras svenska sida, i SEK) som gjordes fre 17 men bokfördes ons 22. Dock fick jag "rätt" poäng för köpet.

Hur gick det för er som gjorde köp utomlands eller i andra valutor, kom de med under den helgen?
 

Sakoz

Medlem
Jodå, 52.282 poäng på Diners fakturan som kom igår, och även köp jag gjorde i Danmark den helgen var medräknade, det ser ut att stämma. :)
 
Toppen