Senaste nytt

Tredubbla EuroBonuspoäng 17-19 juni med både Mastercard och Diners Club

jurgenb

Medlem
Så när ska man lämpligast lägga sitt US Airways inköp, idag (torsdag) eller fre, lör eller slutligen söndag då?
 

Dr. Miles

Expert
Så när ska man lämpligast lägga sitt US Airways inköp, idag (torsdag) eller fre, lör eller slutligen söndag då?

Den här köpet från förra sommar, infon hämtad från mitt DinersClub eSaldo.

Datum: 2010-07-03
Bokföringsdag: 2010-07-07
Inlösenställe: Us Air Buy Points
Arkivreferens: 1346038 Us Air Buy Points
Belopp: 11.594,16 kr
Currency amount: 1 478,13 USD

2010-07-03 var lördag och 2010-07-07 var onsdag.
Det ser ut som det tar några dagar att bokföra köpet.
 

jurgenb

Medlem
Så får man här stå på sig o ringa SEB Kort då och hävda att man la ju köpet under 3x perioden men att beloppet drogs av US Airways långt senare.. känns som det kommer bli strul hur man än gör där!?
 

Sakoz

Medlem
I detta fall med US Airways sker bokföringskursen senare p.g.a. valutakurs beräkningen mellan systemen. Men så länge köpet är gjort under perioden 17-19 så tycker jag att vi alla ska agera hårt mot Diners om dom inte infriar sitt löfte. Vi tvingar dom att åka ekonomiklass eller ska vi vara riktigt elaka, dom får bara åka RyanAir, resten av livet! ;)
 

seat56f

Medlem
Snart dags för trippel-helg, kommer lyckas slänga iaf en hotellnatt och lite annat på DC-kortet... men är det någon som har koll på DC-accepterande affärer för hemelektronik/datorer?

(En iPad 2 och/eller en Sony Vaio-laptop står på min inköpslista sen ett tag, det här är ju lämpligt tillfälle att utnyttja...)
 

Dr. Miles

Expert
Snart dags för trippel-helg, kommer lyckas slänga iaf en hotellnatt och lite annat på DC-kortet... men är det någon som har koll på DC-accepterande affärer för hemelektronik/datorer?

Vad jag vet är att El Giganten, On-Off, Siba, Webhallen accepterar Diners kort.
 

seat56f

Medlem
Vad jag vet är att El Giganten, On-Off, Siba, Webhallen accepterar Diners kort.

Dock inte online. Eftersom det dessutom är i princip omöjligt att få en iPad 2 (eller en Vaio av en modell jag vill ha) utan att beställa blir det svårt om köpet ska genomföras den här helgen...

Synd, men smällar man får ta. Vaion skulle jag kunna beställa över sonys hemsida och dra nytta av webshopping-portalens bonuspoäng istället (sony.se tar amex).
 
"Det är datumet för transaktionen som ligger till grund för dina Extrapoäng." sägs det i SAS reklam. Det är alltså köpdatumet, inte bokföringsdatumet?

Det blev inte så många inköp under trippelkampanjen för min del, men de har samtliga "Datum" inom kampanjperioden men "Bokföringsdatum" måndagen den 20:e. Antar att det inte ska bli några problem, men det återstår ju att se...

Senaste perioden blev hur som helst klart bättre än förra där jag hade hela 5 kr (1 EB-poäng) på mitt Dinerskort. :)
 
Toppen