Senaste nytt

Tredagars rea på Qatar Airways biljetter

Palazzi

Medlem
Tyvärr inte, då är rean slut... Har själv sökt igenom alla datum fram t.om Augustis slut, utan att hitta....
 

GillBates

Medlem
Har försökt hitta samma pris på Expedia som på ITA....men icke. Måste man ringa någon resebyrå för kunna boka till dessa billiga priser?
 

themroc

Medlem
Opodo listar liknande priser. Går även att boka direkt på qatarairways.com. Skulle däremot inte rekommendera att ringa dem..
 

GillBates

Medlem
Jag kunde inte hitta dom priserna på qatars hemsida. Hamnade i bokningsklass H och L för typ 6000SEK. Skall titta på Opodo...
 

Dr. Miles

Expert
Jag kunde inte hitta dom priserna på qatars hemsida. Hamnade i bokningsklass H och L för typ 6000SEK. Skall titta på Opodo...

Vänligen gör så här när du kollar tillgängligheten av de här priserna(Bokningsklass W)

  1. Gå till ITA Softwares webbsida
  2. Skriv som fölande flygplatskoder med kommand. Om du inte ser kommandraderna, klicka på "Advanced routing codes".
    Departing from: ARN
    QR QR /f bc=w
    Destination: (t ex) BKK
    QR QR /f bc=w
  3. Välj "See calendar of lowest fares".
  4. Skriv 5-7 på "Length of stay".
  5. Välj antal resenärer.
  6. Klicka på "Search".
  7. Notera vilka dagar som W klass platser finns på ARN->BKK.

Sedan gör så här

  1. Skriv som fölande flygplatskoder med kommand. Om du inte ser kommandraderna, klicka på "Advanced routing codes".
    Departing from: (t ex) BKK
    QR QR /f bc=w

    Destination: CPH
    QR QR /f bc=w
  2. Välj "See calendar of lowest fares".
  3. Skriv 5-7 på "Length of stay".
  4. Välj antal resenärer.
  5. Notera vilka dagar som W klass platser finns på BKK->CPH.

När du vet vilka dagar som finns W klass platser, gå till Qatar Airways webbsida och välj Multi-city.
Utresa: Stockholm - (t ex) Bangkok
Hemresa: (t ex) Bangkok - Copenhagen
 

GillBates

Medlem
Tack för förklaringen! Jag hade gjort sökningen rätt i ITA sånär som att avresedatum var satt +-2 dagar. Därav missmatchen mellan den dag jag trodde jag sökte på och den som ITA hittade.
 
Toppen