Senaste nytt

Tre vuxna i en kingsize?

SNIFF

Medlem
Beror ju på vad du har bokat från början. Vad står det i bokningen?
Jag hade tagit smällen på 500kr. 167kr per person är det ju värt för att sova i varsin säng...
 
  • Gilla
Reactions: jsn

fcx

Medlem
Bästa upplägget skulle nog vara att ta budet på 60 USD nu och sedan käbbla om ersättning efter resan. Visst, då har man ett sämre läge att få pengar tillbaka, men å andra sidan får man inte semestern förstörd.
 

chazzie

Medlem
Lite OT, men för många år sedan bokade en bekant hotell åt mig + 3 vänner i USA, han jobbade på resebyrå och hade hittat bra flygpriser samt fixade hotell. Fyrbäddsrum proklamerade han stolt och iväg bar det med våra goda vänner på SAS. Väl framme så visade det sig vara 2st queensize-sängar... Lägg till där att de trodde vi var tyskar och att vi inte var riktigt med på hur Farenheit fungerade när vi ställde in AC:n.

Det hotellpersonalen såg var alltså 4 "tyska" killar i ett rum med två små sängar, kondens på rutorna efter natten samt ett kamerastativ uppställt i ena hörnet (för bild på rummet).

Vi valde att låta dem fantisera fritt och kanske få en lite roligare arbetsdag =}
 

FF#1

Medlem
Sånt här är irriterande, fick dela en 140 cm Queen med en kompis, som till råga på köpet ser ut som dvärgen i sagan om ringen komplett med fläta i skägget. Snarkar gör han dessutom. Som Ihg platinum lyckades jag efter några on och men tjata till mig ett eget täcke... :)
 

SNIFF

Medlem
Sånt här är irriterande, fick dela en 140 cm Queen med en kompis, som till råga på köpet ser ut som dvärgen i sagan om ringen komplett med fläta i skägget. Snarkar gör han dessutom. Som Ihg platinum lyckades jag efter några on och men tjata till mig ett eget täcke... :)
Insett att man måste man tjata till sig eget täcke direkt, om man ska dela säng med någon. Jag delade kingsize säng med en vän och bad om ett extra täcke. Fick en hektar täcke...
 
En reflektion.

Om byrån säger att de står för nästan 90% av mellanskillnaden, varför ska de göra det? Om de inte har gjort någonting fel så borde de inte ge någonting alls, och om de har gjort fel så borde de stå för hela mellanskillnaden.

Det var lite så jag tänkte med, när jag fick budet 60 usd så lät det konstigt men ändå bättre än det första budet så nog lika bra att ta denna deal och gå vidare i livet.

Låter konstigt, men skulle nog ha tagit budet på 500kr för att slippa fler diskussioner.
Tror med detta är de bästa, per person blir det inga pengar men saken i sig känns irriterande.


Beror ju på vad du har bokat från början. Vad står det i bokningen?
Jag hade tagit smällen på 500kr. 167kr per person är det ju värt för att sova i varsin säng...

Det står faktiskt när jag kollade i efterhand "Deluxe Room King Size Bed", antal vuxna 3st men då tycker jag att det är underförstått att den tredje skall sova i en extrasäng.
 

SNIFF

Medlem
Det står faktiskt när jag kollade i efterhand "Deluxe Room King Size Bed", antal vuxna 3st men då tycker jag att det är underförstått att den tredje skall sova i en extrasäng.

På shangri-la var vi tre vuxna i ett rum med två kingsize-sängar. Men jag valde ändå att be om the luxorious roll-away bed.
 
Toppen