Senaste nytt

Tre nya ultra-långdistanslinjer som startas under 2018

Agö

Medlem
Det skulle räckan med att någon som kan svenska läste och korrigerade texten efter maskinöversättning, om man nu nödvändigtvis måste översätta automatiskt. Det handlar om ett par minuter proofreading. Tycker det ger ett ganska oseriöst intryck med artiklar som uppenbart är publicerade av lättja och tillsynes utan engagemang.
Jag tror inte det. Översättning är ruskigt svårt. Precis läst en text som en kollega översatt från engelska. Visst, fackspråk osv. är svårt men det blir oerhört lätt styltigt, tveksam ordföljd osv. Jag har stor respekt för översättare. Det bästa är att använda originaltexten.
 

johhenrik

Medlem
Eller, så bryr man sig inte så kraftigt att man i ett års tid måste kommentera det om och om igen, utan istället inser att det är som det är. Också ett alternativ som funkar. :)

Eller, annat alternativ: om man ser att det finns en artikel på svenska så kollar man om den finns på engelska siten och så får man läsa den där. Flera alternativ finns ju om det nu är så viktigt och man inte klarar av att förstå artikeln på svenska siten.
 

johhenrik

Medlem
Lustigkurre där.

Tråkigt dock om man inte får yttra sig om saker som man tycker kan förbättras. Artiklarna är under all kritik och bör kritiseras.
Och när ingen förändring skett på över ett år, då kanske slaget är förlorat... Eller så kanske man byter strategi och kontaktar dem i pm. Vad vet jag, men ta av dig offerkoftan. Du framförde kritik, jag framförde kritik på det du sa. Inget mer. Ingen har förbjudit vare sig dig eller mig att ha åsikterna eller att framföra dem. :)
 

Agö

Medlem
Eller, så bryr man sig inte så kraftigt att man i ett års tid måste kommentera det om och om igen, utan istället inser att det är som det är. Också ett alternativ som funkar. :)

Eller, annat alternativ: om man ser att det finns en artikel på svenska så kollar man om den finns på engelska siten och så får man läsa den där. Flera alternativ finns ju om det nu är så viktigt och man inte klarar av att förstå artikeln på svenska siten.
Äh. Hela poängen med att kommentera på nonsensartiklar som denna är ju att locka tillbaka dig hit. Det kan bara inte slå fel.
 
Toppen