Senaste nytt

Tre nya ultra-långdistanslinjer som startas under 2018

trekker

Medlem
Jag håller inte alls med dej om detta. Bara för att en del grammatiska fel finns på en del ställen är texten definitivt inte oläslig. Sedan kan man fråga sig vilka krav som ställs på det som skrivs på forumet. Jag börjar ifrågasätta mej själv efter att under ett helt arbetsliv skrivit rapporter och utredningar inom mitt fackområde. Det svenskan jag använder och många med mej kanske inte duger på detta forum. Jag har nyss börjat skriva på en reserapport om flygning med BA i F och C mellan Stockholm och Kapstaden som jag tänkte lägga ut på forumet. Men efter att ha läst synpunkterna om kraven på svenska på forumet börjar jag bli högst tveksam till om jag skall fortsätta med att skriva färdigt denna. Risken att bli totalsågad av språkpolisen verkar vara stor.
Nu är det väl skillnad på vad redaktionen producerar och medlemmar. En sida med så många besökare borde hålla bättre kvalitet på egna artiklar.

Jag skulle också vilja skriva att det är synd om du tar åt dig, jag ser fram emot att resa din rapport när den är klar - oavsett stavfel eller annat.
 
Last edited:

ante888

Medlem
Jag håller inte alls med dej om detta. Bara för att en del grammatiska fel finns på en del ställen är texten definitivt inte oläslig. Sedan kan man fråga sig vilka krav som ställs på det som skrivs på forumet. Jag börjar ifrågasätta mej själv efter att under ett helt arbetsliv skrivit rapporter och utredningar inom mitt fackområde. Det svenskan jag använder och många med mej kanske inte duger på detta forum. Jag har nyss börjat skriva på en reserapport om flygning med BA i F och C mellan Stockholm och Kapstaden som jag tänkte lägga ut på forumet. Men efter att ha läst synpunkterna om kraven på svenska på forumet börjar jag bli högst tveksam till om jag skall fortsätta med att skriva färdigt denna. Risken att bli totalsågad av språkpolisen verkar vara stor.

Jag tycker det är viktigt att skilja på en artikel eller notis på startsidan och vad som skrivs i forumet, och vad man förväntar sig av dessa.
Vore tråkigt om du inte lade upp en reserapport om din resa p.g.a. att vissa medlemmar kritiserar (med all rätt i mina ögon) en artikel på startsidan.
 

Brandten

Medlem
Qantas flyger Sydney-Dallas som tar 15-16 timmar.

Såg förresten på flightradar för några dagar sedan att New York-Hong Kong med Cathay flög österut från New York istället för västerut. Vad berodde detta på tror ni? Flygtiden enligt flightradar var 15 tim och 12 min österut.
Jag kanske kan ta reda på exakt hur snacket gick. Vilken dag var det (och flightnummer)?
 

johhenrik

Medlem
Jag är inte här lika mycket som jag brukade, men det är fascinerande att det är samma gnäll som för mer än ett år sen. Att påstå att man inte kan förstå artikeln är ju fantastiskt löjligt. Om ni inte förstår det som stod så ligger nog problemet någon annanstans än i texten tyvärr.
 

trekker

Medlem
Jag är inte här lika mycket som jag brukade, men det är fascinerande att det är samma gnäll som för mer än ett år sen. Att påstå att man inte kan förstå artikeln är ju fantastiskt löjligt. Om ni inte förstår det som stod så ligger nog problemet någon annanstans än i texten tyvärr.
Om du tycker jag är löjlig så får det stå för dig. Jag tycker det är tråkigt och dåligt att de inte kan komma med egna artiklar utan fortsätter med den ena dåligt översatta efter den andra.
 

Agö

Medlem
Jag är inte här lika mycket som jag brukade, men det är fascinerande att det är samma gnäll som för mer än ett år sen. Att påstå att man inte kan förstå artikeln är ju fantastiskt löjligt. Om ni inte förstår det som stod så ligger nog problemet någon annanstans än i texten tyvärr.
Absolut. Felet ligger nog hos mig.
 
Toppen