Tre nya ultra-långdistanslinjer som startas under 2018

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 19 Januari 2018.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

3-new-ultra-long-flights

Världens längsta ultra-långdistanslinje är planerad att ta sig från Houston till Sydney på fredag kväll. Men det är inte den enda nya linje som startas i år som kommer att slå rekord. När United Airlines flight 101 slutför 13 830 km, en 17,5 timmars resa till Australiens största stad, blir det flygbolagets näst längsta, non-stopflyg,…

Se hela inlägget

johhenrik gillar detta.
  2. trekker

trekker Medlem

Det här är så dåligt översatt och går inte att läsa, ultra-uruselt jobb av redaktionen!

3. PederR

PederR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Maskinöversatt - som att någon klistrat in en engelsk text och fått ut en svensk i Google Translate.

4. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det här var ett nytt bottennapp...

5. trskial

trskial Medlem

Land:
    Norge Norge
    Qantas flyger Sydney-Dallas som tar 15-16 timmar.

Såg förresten på flightradar för några dagar sedan att New York-Hong Kong med Cathay flög österut från New York istället för västerut. Vad berodde detta på tror ni? Flygtiden enligt flightradar var 15 tim och 12 min österut.

6. Crater

Crater Medlem

Medvind österut, det finns säkert någon break-even när det lönar sig att flyga österut än västerut även om det är längre.
    Någon här lär ha svaret.

7. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag förstår inte riktigt kritiken mot att artikeln skulle vara skriven på så dålig svenska. Visst finns det smärre grammatiska fel och fel ordföljd på några ställen, men att påstå att den inte går att läsa är en stark överdrift. Dagens studenter skriver i regel inte bättre svenska och det är ju inte fråga om en akademisk avhandling. Den är helt i klass med vad dagens journalister åstadkommer i våra dagstidningar.

Jag tycker artikeln är helt Ok och inget att hänga upp sig på. Jag hade inga problem att förstå innehållet. Det är nästan som det ligger något annat bakom kritiken.

Ludvig Skalme, johhenrik, palmen och 3 andra gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är på gränsen till oläsbar. Tyvärr.

Abbs och Friskytten gillar detta.
  9. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller inte alls med dej om detta. Bara för att en del grammatiska fel finns på en del ställen är texten definitivt inte oläslig. Sedan kan man fråga sig vilka krav som ställs på det som skrivs på forumet. Jag börjar ifrågasätta mej själv efter att under ett helt arbetsliv skrivit rapporter och utredningar inom mitt fackområde. Det svenskan jag använder och många med mej kanske inte duger på detta forum. Jag har nyss börjat skriva på en reserapport om flygning med British Airways i F och C mellan Stockholm och Kapstaden som jag tänkte lägga ut på forumet. Men efter att ha läst synpunkterna om kraven på svenska på forumet börjar jag bli högst tveksam till om jag skall fortsätta med att skriva färdigt denna. Risken att bli totalsågad av språkpolisen verkar vara stor.

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser inte så många fel av den karaktär du snackar om. Min poäng är att texten är maskinöversatt vilket gör den stolpig och svårpenetrerad. Om detta finns det många trådar på forumet, bl.a. hade jag samma tankar i samband med att Björnström och Molin lanserade .dk/.no m.fl. sidor. Man kan tänka sig att man nöjer sig med originaltexten på engelska som f.ö. finns på den danska sidan.

3 New Ultra-Long-Haul Flights That Will Take Off In 2018 - BusinessClass.dk

RickardG gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!