Senaste nytt

Tre nya Europalinjer med Norwegian, från Arlanda.

Rebel

Medlem
Hej jag flög hem 2015 ifrån mxp till arn direkt och 2016 hade jag bokade biljetter arn-lin mxp-arn. Det är möjligt att sas nyligen har ändrat med det är många som har hamnat på fel flygplats imilan då info är dålig. Jag vill bara informera. Det verkar som det finns dom som är mera intreserad av att vissa vad dom kan och påpeka andras fel. Detta är ju tyvärr ett vanligt fenomen i sverige. Detta får nog nya på BC att försvinna än nga förkortningar som ju har disskuterad tidigare.

Nu är det jul dax och jag önska alla en god jul och njut av glöggen eller teet. Till nöd funkar ju en GT.

Som underlag till tidigare nämda om sas och mxp se följande info ifrån sas. Ja den är gammal men stämmer ändå trots att det är sas som är källan.

Nu blir det enklare att flyga med SAS till Italien. Från den 16 april ökar SAS antalet avgångar mellan Stockholm och Milano. Ökningen innebär en extra eftermiddagsavgång mellan Arlanda och Malpensa onsdagar och fredagar. SAS flyger nu nio gånger i veckan direkt till Milano från Stockholm.Ökad efterfrågan på flygresor med SAS till Milano gör att SAS öppnar upp ytterligare en avgång. På onsdagar och fredagar kompletteras förmiddagsrundturen mellan Arlanda och Linate i Milano med en eftermiddagstur mellan Arlanda och flygplatsen Malpensa. De nya avgångarna startar den 16 april. Biljetter till de nya avgångarna går att köpa redan nu
 

Dr. Miles

Expert
Det verkar som det finns dom som är mera intreserad av att vissa vad dom kan och påpeka andras fel. Detta är ju tyvärr ett vanligt fenomen i sverige. Detta får nog nya på BC att försvinna än nga förkortningar som ju har disskuterad tidigare.
Om det nu så är fallet bör du inte heller påpeka när andra gör fel? Men du verkar ändå att bli retad av sånt och kommenterar i alla fall.
 

Agö

Medlem
Här kommer nu programmet mer i detalj. Milano ser ut att vara permanent medan Montpellier blir en sommarlinje.

Norwegian expands European service from Stockholm in S17

Norwegian in summer 2017 season is expanding service at Stockholm, with 2 new routes scheduled from June 2017. The airline will also introduce additional frequencies on selected European markets.

eff 02JUN17 Stockholm Arlanda – Milan Malpensa 3 weekly (Day 135)
eff 19JUN17 Stockholm Arlanda – Montpellier 2 weekly (Day 15; service operates until 11AUG17)

Planned frequency increase from 26MAR17:
eff 26MAR17 Stockholm Arlanda – Amsterdam Increase from 6 to 8 weekly
eff 02MAY17 Stockholm Arlanda – Pisa Increase from 1 to 2 weekly
eff 03MAY17 Stockholm Arlanda – Faro Increase from 1 to 2 weekly

Norwegian expands European service from Stockholm in S17 :: Routesonline
 

JKW

Medlem
Jag påtalar bara om att det finns flera städer/regioner i världen som flygbolagen flyger till flera flygplatser, även om du inte har erfarenhet av själv.


Förresten, när du skriver så här, vad betyder det egentligen?

SAS flyger endast till Milano Linate (LIN) från Stockhom Arlanda (ARN). Till Milano Malpensa (MXP) är från Köpenhamn (CPH).
SAS flyger inte till Stockholm från båda flygplatser i Milano.

Jävligt mycket off-topic av mig här nu men på förekommen anledning.
Det gör de faktiskt.
Under våren nu så har de flugit till båda.
Dubbeln beror antagligen på mycket skidresenärer eller liknande.

SK2689/2690 samt SK689/690
Flightradar24.com - Live flight tracker!

Flightradar24.com - Live flight tracker!
 
Toppen