Senaste nytt

Tre kollegor reser tillsammans, endast en har status. Hur göra vid loungebesök?

rob74

Medlem
Tack för input!
Får se hur jag lägger upp det hela. Allas resor är i Economy med SK till KEF, dvs KRN-ARN-OSL-KEF.
 

Roger J

Medlem
rob74:20771 skrev:
Tack för input!
Får se hur jag lägger upp det hela. Allas resor är i Economy med SK till KEF, dvs KRN-ARN-OSL-KEF.
Både på ARN och OSL har ni ju väldigt trevliga "scandinavian lounge"-alternativ. Gå alla tre till receptionerna och säg "jag har två gäster idag, fungerar det?" Känns alltid bäst att vara ärlig. Och personalen vet ju att du skulle kunna ljuga och prata om brorsor etc...
 

Sakoz

Medlem
Håller med Roger, ärlighet, vänlighet och ödmjukhet vinner i längden. En intressant sak är att jag tydligt märker att bemötandet blir betydligt mer avslappnat och trevligare om jag har gitarren på ryggen än om jag kommer i kostym. Oavsett jag ska checka-in, gå in i loungen eller boarda. Gitarren är en riktig dörröppnare.
 

rob74

Medlem
Sakoz:20785 skrev:
Håller med Roger, ärlighet, vänlighet och ödmjukhet vinner i längden. En intressant sak är att jag tydligt märker att bemötandet blir betydligt mer avslappnat och trevligare om jag har gitarren på ryggen än om jag kommer i kostym. Oavsett jag ska checka-in, gå in i loungen eller boarda. Gitarren är en riktig dörröppnare.

Blir riktigt tungt med orgeln på ryggen då... Och som handbagage... :p :)
Kör på Rogers variant, känns det som. Har aldrig varit nån stor fan av att luras.
Vore trevligt att få med bägge, speciellt som den ena inte varit i lounger förut...
 
Last edited:

mry

Medlem
Står det verkligen att man bara får gå in EN gång i loungen? kan man inte gå in flera gånger och ha med sig olika gäster?
 

Senator

Moderator
"The cheapest thing in the world is a question" så är min attityd. Fråga enkelt, det borde gå..."Snälla SAS, en fråga till er: kan ni hjälpa till så jag inte hamnar i problem och måste välja mellan mina kollegor. Går det ok om båda är med?" Blir det nej, måste man snällt acceptera detta tycker jag.

Sen har jag några andra tanker om detta:
Jag reser alltid ensam i tjänsten. Jag letar alltid en ursäkt för att inte resa tillsammans med mina kunder/partners just för att undvika allt snack.
Reser jag privat, och vi är flera skulle jag aldrig lämna någon efter. Det jag har gjort vid några tillfällen är att gå själv till loungen för att det har varit akut med jobb. Då har jag aldrig valt att ta med någon för att särbehandla några vänner över andra. Är det en grupp på 8-10, kanske enklare men är det en mindre grupp skulle det tråkigt.
 

gdaily

Medlem
Eller så ställer man sig en minut utanför loungen och frågar första bästa besköare med frågan "jag kan få in en av mina kollegor, skulle du kunna ta med den andra in"?
 
Jag frågade häromveckan på CPH men det blev tvärnej på att ta in två gäster i loungen. Fick gå in solo för att skicka några mail för att sedan ansluta med dom andra. Svårt när man reser tre pers och ta in en kollega bara...
 

mry

Medlem
Men om någon av er ska ut och resa innan 31/1 och behöver ta in ytterligare en till gäst kan ni skicka ett meddelande till mig med eran adress så kan jag posta loungevouchern jag fick idag till er :)
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Jag vet att hos Lufthansa brukar man kunna betala en avgift för att ta med extra gäst, har för mig att det är €25 för Business Loungen och €35 för SEN. Vet dock inte hur det är hos SAS, men lite sweet talk brukar alltid funka. Lyckades komma in på Scandinavian Loungen i ARN med business biljett häromveckan, trots att jag inte nått guld än.
 
Toppen