trekker
Medlem
I fredags flög jag med familjen från Manchester till Heathrow med BA, en resa på 30-40 minuter. Jag hade bokat mig själv i Club Europe och familjen i Euro Traveller då jag jagar Tier Points medan de inte är i akut behov av dessa. Dock efter bokning såg jag att det var en gammal BMI-kärra med "riktiga" businessclassstolar och uppgraderade därför hela sällskapet och vi satt på 1A, 1D, 1F och 2F.
Väl ombord så upptäcker vi att 1F har punktering, det är lika hårt som att sitta på en metallram. Vi påpekade detta för CC som försökte "laga" sätet i 10 minuter innan de blev tvingade att ge upp pga take off. Alla andra säten i busineskabinen var tagna. Om det hade varit en längre flygning hade vi vägrat att sitta där, dock räckte denna korta tur för en riktigt ömmande bak.
CC anmälde detta efter ankomst och vi har nu blivit erbjudna antingen 7500 avios eller £30 i e-voucher. BA säger att detta är max de kan ge och de vägrar att ge mer. Själv tycker jag det är för lite eftersom det inte bara förstörde flygningen för mig men för hela familjen då det hela vara blev ett meckande med sätet fram till start och sedan bara en pina att flyga. Jag misstänker att BA inte kommer ge med sig, men vad tror ni man borde kunna kräva och har någon något liknande exempel? Jag tycker ju iallafall att minsta vi borde få är vad vi betalade för uppgraderingen (£59)?
I övrigt fick vi 4 flaskor Castelnau av CC att ta med till hotellet, men det är ju ingen riktigt kompensation och inte loggat någonstans.
Väl ombord så upptäcker vi att 1F har punktering, det är lika hårt som att sitta på en metallram. Vi påpekade detta för CC som försökte "laga" sätet i 10 minuter innan de blev tvingade att ge upp pga take off. Alla andra säten i busineskabinen var tagna. Om det hade varit en längre flygning hade vi vägrat att sitta där, dock räckte denna korta tur för en riktigt ömmande bak.
CC anmälde detta efter ankomst och vi har nu blivit erbjudna antingen 7500 avios eller £30 i e-voucher. BA säger att detta är max de kan ge och de vägrar att ge mer. Själv tycker jag det är för lite eftersom det inte bara förstörde flygningen för mig men för hela familjen då det hela vara blev ett meckande med sätet fram till start och sedan bara en pina att flyga. Jag misstänker att BA inte kommer ge med sig, men vad tror ni man borde kunna kräva och har någon något liknande exempel? Jag tycker ju iallafall att minsta vi borde få är vad vi betalade för uppgraderingen (£59)?
I övrigt fick vi 4 flaskor Castelnau av CC att ta med till hotellet, men det är ju ingen riktigt kompensation och inte loggat någonstans.