Senaste nytt

Trasigt säte - kompensation

trekker

Medlem
I fredags flög jag med familjen från Manchester till Heathrow med BA, en resa på 30-40 minuter. Jag hade bokat mig själv i Club Europe och familjen i Euro Traveller då jag jagar Tier Points medan de inte är i akut behov av dessa. Dock efter bokning såg jag att det var en gammal BMI-kärra med "riktiga" businessclassstolar och uppgraderade därför hela sällskapet och vi satt på 1A, 1D, 1F och 2F.

Väl ombord så upptäcker vi att 1F har punktering, det är lika hårt som att sitta på en metallram. Vi påpekade detta för CC som försökte "laga" sätet i 10 minuter innan de blev tvingade att ge upp pga take off. Alla andra säten i busineskabinen var tagna. Om det hade varit en längre flygning hade vi vägrat att sitta där, dock räckte denna korta tur för en riktigt ömmande bak.

CC anmälde detta efter ankomst och vi har nu blivit erbjudna antingen 7500 avios eller £30 i e-voucher. BA säger att detta är max de kan ge och de vägrar att ge mer. Själv tycker jag det är för lite eftersom det inte bara förstörde flygningen för mig men för hela familjen då det hela vara blev ett meckande med sätet fram till start och sedan bara en pina att flyga. Jag misstänker att BA inte kommer ge med sig, men vad tror ni man borde kunna kräva och har någon något liknande exempel? Jag tycker ju iallafall att minsta vi borde få är vad vi betalade för uppgraderingen (£59)?

I övrigt fick vi 4 flaskor Castelnau av CC att ta med till hotellet, men det är ju ingen riktigt kompensation och inte loggat någonstans.
 

frta02

Medlem
Jag flög NGO-HEL-ARN med Finnair i Lördags där business stolen inte fungerade, det gick inte att få ner den i viloposition. Som kompensation fick jag välja mellan 200 EURO, 300 EURO i presentkort eller 40 000 Finnair poäng. Jag valde cash......

Nu var det iofs en resa på 10h men i relation till flygtid så är £30 för din flygresa helt i sin ordning.
 

palmen

Moderator
Man borde kunna argumentera för att man ska få tillbaka uppgraderingskostnaden kan jag tycka. Å andra sidan får man ibland välja sina strider med hur långt man ska dra något. 30£ för en flygning på 40 minuter låter ändå som helt ok ersättning kan jag tycka, även om ni i detta fall onekligen uppgraderade pga sätet och inget annat.
 

trekker

Medlem
Tack, ska läsa igenom detta samtidigt som jag ska fundera på hur kackerlackan eller vad det var som nästan hamnade i min mat på min flight som just landade på LHR skall addresseras.

20171101_125240.jpg
 

trekker

Medlem
Den kan väl lämpligen adresseras kraftfullt med exempelvis ett hoprullat Inflight magazine. :cool:
Nu tror jag inte bilden gör rättvisa på storleken på krypet, har aldrig sett något liknande på en flight - och killen bredvid mig som dessutom var GGL eller CCR om detta har något att göra med historien hade inte heller varpå han också tog foton på detta fenomen,.
 
Toppen