Senaste nytt

Trasiga Bose hörlurar

Mayer

Medlem
Frågar här trots att det gäller QC25. Jag fick det (tydligen väldigt välkända) glappet på både ljud och NC i mina QC25 efter ganska exakt 300h användning (använder dom nästan bara vid flyg). Fick dom bytta på garanti enkelt och smidigt. Men är det ngn som vet om den svaga länken på något sätt är förbättrad i nya ex av QC25? Eller kommer samma glapp uppstå om ett år igen? Tänkte iom att garantin lär hinna gå ut, och man får ju ingen ny garanti trots att dom är utbytta... Har mailat Bose men inget svar än...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jerixon

Medlem
Har fått problem med mina QC35.
De fungerar inte alls med sladd i några enheter. Således är det kört på alla flyg när man ska köra inbyggda systemen.
Köpte mina lurar på BC loungr turnén i London i November.
Är det ringa till Bose Kundservice i Sverige som gäller?
Jag hoppas det bara är sladden som är trasig men det känns skumt då jag bara använt dem med sladd 5ggr cirka...
 

011430121

Medlem
Har fått problem med mina QC35.
De fungerar inte alls med sladd i några enheter. Således är det kört på alla flyg när man ska köra inbyggda systemen.
Köpte mina lurar på BC loungr turnén i London i November.
Är det ringa till Bose Kundservice i Sverige som gäller?
Jag hoppas det bara är sladden som är trasig men det känns skumt då jag bara använt dem med sladd 5ggr cirka...
Det brukar vara "värdsgaranti" på den typen av produkter. Har du fått ett garantibevis med produkten så står det all information du behöver där, leverantören brukar även villa se kvittot. Kontakta Bosse Sverige så tror jag att de löser detta åt dig.
Lycka till, och som vanlig håll oss informerad.
 

jerixon

Medlem
Var relativt berusad när jag köpte dem på Heathrow, men tror jag har något kvitto på mailen :D

Det brukar vara "värdsgaranti" på den typen av produkter. Har du fått ett garantibevis med produkten så står det all information du behöver där, leverantören brukar även villa se kvittot. Kontakta Bosse Sverige så tror jag att de löser detta åt dig.
Lycka till, och som vanlig håll oss informerad.
 

chazzie

Medlem
En god vän har fått problem med sina lurar som inköptes i Houston 2014, han mailade Bose och skulle få dem reparerade verkar det som. Vad jag förstår är det mycket problem av den här typen med lurarna enligt information på det stora internet.
 

MyranB

Ny medlem
Jag har också haft problem med ett par lurar (QC15 eller va de nu heter). Plasten sprack och efter några meddelande fram och tillbaka med deras kundtjänst så fick jag ett par nya hemskickade till mig. Men det kanske beror på att jag samtidigt var på G att köpa ett högtalarsystem från Bose :p
 
  • Gilla
Reactions: JSQ

Gnagel

Medlem
Mina QC25 började glappa i ena kåpan och efter att ha rotat fram kvittot så insåg jag att garantin gått ut sedan nån månad. Blev positivt överraskad efter kontakt med Bose svenska support som var måna om att lösa detta och att garantin gått ut verkade inte vara några problem. De skickade en retursedel och typ 10 dagar efter att jag skickat iväg lurarna så hade jag de nya i handen.
 

addego

Ny medlem
Mina qc25 gick precis sönder (glappar i ena örat) efter 3,5 års tjänst. Nån som vet om det fortfarande finns inbytesrabatt för att uppgradera till qc35?
 
Toppen