Trasig prissättning på upgrades?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Flyingpillow, 31 Augusti 2012.

  1. Flyingpillow

    Flyingpillow Medlem

    Har tittat på två biljetter (en vuxen, ett barn 2-12) ARN-LHR/LCY/-DEL t o r med utresa och hemresa april-maj nästa år. Förutom att tillgången på uppgraderingar WT+ -> CW är usel har British Airways sites det tveksamma nöjet att erbjuda mig de två uppgraderingarna till det fascila priset av 37 577 SEK + 80 000 avios. Köper jag biljetterna i CW kostar de 32 106 SEK tutti (samma datum).

    Jag brukar normalt inte uttrycka mig så här, men är någon på British Airways helt dum i huvudet?
     
    1 person likes this.
  2. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej, jag föreslår att du läser reglerna för bc.se då ovan språk bara skapar dålig stämning.

    Nej. British Airways Är inte korkade, snarare en känd bugg att när man prisar upp wt+ köp med instant acios upgrade till club visar British Airways.com den dyraste bokningsklassen. Lösningen ser du själv. Köp först uppgradera direkt efter.
     
  3. Flyingpillow

    Flyingpillow Medlem

    Tack för svar. Det var inte riktad mot någon på forumet, så jag har svårt att förstå din uppmaning. Den kan ju tolkas som mästrande. Och svar nu uppfattas som surt. Och så där kan vi hålla på. British Airways är inte felfria, och man måste väl få kunna uttrycka frustration? Tråkigt om detta ska vara ett Stepford-British Airways-Wives-forum där man bara ler och är tacksam.
     
  4. Jag tror att detta hade varit ok om det handla om SAS :cool:
     
    3 personer gillar detta.
  5. Eller Ryan...
     
  6. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Alltså :)
    Ingen är felfri, varken British Airways, SK, Lufthansa, SQ etc. och jag håller med fullt ut att visa saker är frustrerande och man vill ventilera.
    Att skriva att någon är dum i huvudet vinner dock ingen på. Trist språk = trist stämning.

    Jag har inte mycket till övers för SAS t.ex, men skulle aldrig säga att någon där är dum i huvudet.
     
  7. Flyingpillow

    Flyingpillow Medlem

    Man kan också säga att mästrande attityd=trist stämning. Men, OK. Fair point.
    För att återknyta till ämnet tycker jag British Airways borde göra en kraftsamling och få bokningssystemen på bana. Hellre det än iPad-hysterin de sysslar med nu.
     
  8. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer. Problemet är att "felet" du råkade ut för finns en enkel work-around som sagt. Vad som är illa är att efter BAEC relaunchen förra hösten dök massa nya buggar upp som är värre och bör fixas först...
     
  9. Flyingpillow

    Flyingpillow Medlem

    Jag antar (gissning alltså) att British Airways likt många flygbolag sitter med gamla legacysystem som inte riktigt klarar av den ökade komplexitet som verksamheten kräver. Förr kunde ju en booking agent känna till alla work-arounds och tweaks som behövdes för att få fram "rätt" information. Nu när kunderna ska göra jobbet kan man inte kräva att de ska känna till dessa egenheter, vilket ställer det högre krav på underliggande system, db-arkitektur, etc. British Airways är inte ensamma om problemen. SAS-bokningsmotor kan ju driva en till vansinne... Frågan är när bolagen inser att kostnaden att fixa till systemen kan vara värd att ta eftersom det innebär en konkurrensfördel.
     
  10. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    British Airways sidan var överraskande bra fram till för snart ett år sedan. Blev betydligt sämre när man integrerade med American Airlines och senare IB, samt ändrade om i UI och skapade en del ny logik.

    Vad gäller SAS websida och IT har jag inga kommentarer mer än att den är väldigt web 1.0...:cool:
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×