Senaste nytt

Transportera vin i incheckat bagage?

Jadessa

Medlem
Tänke någon hade erfarenhet av just modell handbagage incheckat med vinflaskor. Tål den detta!?

Välkommen till Italien! Klart du skall ta med dig lite gott hem, speciellt sånt du inte kan handla hemma på systemet. Finns å mycket att upptäcka.
 

Nemo

Medlem
Jag håller på att tömma mina skafferier då projektet är slut nästa vecka. Vågar man checka in två 6-pack öl i väskan?
Ta och packa in i dubbla, täta plastpåsar isf. Det är inte gott med gammal-öl-doft i resväska, skor och övrigt innehåll ifall kapsylen trillar av.
När jag transporterat matvaror i lite större mängd har jag köpt en hårdplast frysväska som jag fyllt och fyllt ut. Kostar inte särskilt mycket men kan spara mycket besvär.
 

Homer

Medlem
12_bottles1_2048x2048.jpg


12_bottles_2048x2048.jpg

VinGardeValise™ – VinGarde Valise
 

Homer

Medlem
Öl på burk, det är ju bara att tejpa ihop dem, slå in paketet i bubbelplast och sen fylla upp med skrynklad tidningspapper.
 

JWD

Medlem
Det finns en enklare lösning än bubbelplast och den är dessutom återanvändningar. Jag har en förmåga att gärna köpa på mig rom. Och det har hänt att någon flaska har gått sönder trots försiktighetsåtgärder. Så jag fick idén om att använda paptuber med lock efter ett tips från en charterresenär som använder Pringlesrör.

Paptuberna har jag sedan kapat till rätt längd (370mm). En normal spritflaska på 1 liter har en diameter på 85mm. Så därför använder jag 100mm rör med tillhörande lock. Dock så har jag inte provat budgetvarianten med Pringlesrör (som borde passa för vinflaskor och 70 cl flaskor).

IMAG0920.jpg
 
Rör är bra. Jag har vid några tillfällen använt mig av begagnade "whiskeyrör", vilket har fungerat bra. Känns dock lite skumt att checka in en väska med tomma papprör på vägen ut :)
 
Toppen