Senaste nytt

Transport Narita till Ginza, ensam med stora väskor?

Skulle behöva tips på hur jag ska ta mig från Narita flygplats till hotellet i Ginza och tillbaks en dryg vecka senare.
Åker dit på måndag (2013-09-02)
Hade jag bara haft en ryggsäck och en liten resväska eller liknande så hade det inte varit några problem.
Nu kommer jag dock ha min Pelicase carry on samt två stora Samsonite väskor. Känns inte som att det är så smidigt att ta på tåget till Tokyo Station och sen vidare till en taxi för transport till hotellet.

Samtidigt vill jag ogärna betala 20-30 000 JPY (1300-2000kr) för en taxi one way.

Finns det något sätt att få väskorna levererade till hotellet så kan jag ta tåget?

Fungerar buss med stora väskor? Är lite orolig för att åka helt vilse det första jag gör om jag hoppar på en buss :)

Tacksam för tips och idéer
/Daniel
 

Dr. Miles

Expert
Till vilken adress i Ginza? Du kan ta Keisei Line till Ginza både utan och med byte.

Det finns lite information om detta i den här tråden.
http://www.businessclass.se/resmal/...yo-narita-tokyo-haneda-med-oevernattning.html

EDIT: Jag såg att du har en kabinväska och två resväskor.
Jag rekommenderar att åka med någon av limousine bussar och sedan ta en taxi till hotellet.
Det finns dock en risk att resväskorna inte får plats i bakluckan beroende på storleken.
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Bussarna är troligen ditt bästa alternativ om du inte vill betala priset för taxi. Bussarna går direkt till många hotell och personal lastar i och ur väskor på flygplats och bra hotell.
 
Jag kommer att bo här:
Hotel Monterey La Soeur Ginza
1-10-18 Ginza, Chuo-ku, Tokyo, 104-0061 Japan

Tror nog jag skickar väskorna till hotellet och tar (rätt) tåg
 
Toppen