Transport Narita till Ginza, ensam med stora väskor?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Hyperion007, 26 Augusti 2013.

1. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle behöva tips på hur jag ska ta mig från Narita flygplats till hotellet i Ginza och tillbaks en dryg vecka senare.
    Åker dit på måndag (2013-09-02)
    Hade jag bara haft en ryggsäck och en liten resväska eller liknande så hade det inte varit några problem.
    Nu kommer jag dock ha min Pelicase carry on samt två stora Samsonite väskor. Känns inte som att det är så smidigt att ta på tåget till Tokyo Station och sen vidare till en taxi för transport till hotellet.

Samtidigt vill jag ogärna betala 20-30 000 JPY (1300-2000kr) för en taxi one way.

Finns det något sätt att få väskorna levererade till hotellet så kan jag ta tåget?

Fungerar buss med stora väskor? Är lite orolig för att åka helt vilse det första jag gör om jag hoppar på en buss :)

Tacksam för tips och idéer
    /Daniel

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Till vilken adress i Ginza? Du kan ta Keisei Line till Ginza både utan och med byte.

Det finns lite information om detta i den här tråden.
    http://www.businessclass.se/resmal/...yo-narita-tokyo-haneda-med-oevernattning.html

EDIT: Jag såg att du har en kabinväska och två resväskor.
    Jag rekommenderar att åka med någon av limousine bussar och sedan ta en taxi till hotellet.
    Det finns dock en risk att resväskorna inte får plats i bakluckan beroende på storleken.

Last edited: 26 Augusti 2013
  4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bussarna är troligen ditt bästa alternativ om du inte vill betala priset för taxi. Bussarna går direkt till många hotell och personal lastar i och ur väskor på flygplats och bra hotell.

5. Frigidus

Frigidus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer att bo här:
    Hotel Monterey La Soeur Ginza
    1-10-18 Ginza, Chuo-ku, Tokyo, 104-0061 Japan

Tror nog jag skickar väskorna till hotellet och tar (rätt) tåg

7. Om tiden passar kan du ta den här bussen och sedan ta taxi från JR Tokyo station.
    Eller om du känner för det kan du också promenera till hotellet från JR Tokyo station. Ca 1,5 km från busshållplatsen.

Karta på Google Maps

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!