Senaste nytt

Transport London City-Heathrow?

Kricka

Medlem
Visst kan man flyga LCY-ARN men det innebär sju långa timmars väntan
(utan lounge) på LCY om man tar den sena maskinen från JFK. Fördelen
med att ta det sena flyget är att man får en hel dag i NYC och är tillräckligt
trött för att sova på flyget.
 

Homer

Medlem
Varför ska du sitta på flygplatsen när du är i London, du kan ju t.ex knalla över till Excell och titta någon mässa
t.ex The Cake Decorating and Baking Show
eller varför inte
The London International Dive Show
Motorhome Caravan & Camping Show
Unleash the Power Within - Anthony Robbins
World Travel Market
HorseWorld Live
The International Combat Sports Show
London Super Comic Convention

ExCeL : What's On

London Motorcycle Show var förra veckan http://www.mcnmotorcycleshow.com/

Tyvärr inte öppet för allmänheten
http://www.londonwinefair.com/content
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Om man har en biljett med BA ARN-LCY och i samma biljett LHR-NYC - vad händer då vid eventuell försening? Tar man ut bagaget som vanligt och sedan lämnar in det igen på LHR?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror du alltid måste ta ut baggaget och transportera det på egen hand mellan LHR och LCY eller tvärtom oavsett om baggaget är incheckat hela vägen. Eller transporterar BA baggaget?

Hur det fungerar vid förseningar vet jag dock inte men jag antar att om du kommer till LHR försent och kan visa på att det är samma bokning så borde du bli ombokad.
 

kristerj

Medlem
Om man har en biljett med BA ARN-LCY och i samma biljett LHR-NYC - vad händer då vid eventuell försening? Tar man ut bagaget som vanligt och sedan lämnar in det igen på LHR?

Du får ta ut bagaget och själv ta det till LHR. Om du har bokat hela vägen med BA så antar jag att det är minst 3 timmar mellan flygen (MCT), så då får BA boka om dig om du skulle missa anslutningen p g a sent flyg från ARN.
 

Teddulin

Medlem
Någon som har nåt bra tips på vart man beställer schysst transport från LHR till Sofitel St James? Vi är 4 vuxna och en 5 månaders bebis. Har försökt kolla om hotellet erbjuder den servicen men hittar ingen info om det.
 

Rustscheff

Medlem
Bästa limotransporten till väldigt vettigt pris heter Eddie Manning. Fantastisk service, bra bilar och alla gånger fantastiskt trevliga urbrittiska chaufförer som är mkt kultiverade. Kan HELHJÄRTAT rekommenderas.
 

kristerj

Medlem
Någon som har nåt bra tips på vart man beställer schysst transport från LHR till Sofitel St James? Vi är 4 vuxna och en 5 månaders bebis. Har försökt kolla om hotellet erbjuder den servicen men hittar ingen info om det.

Ett något billigare alternativ är Heathrow Taxi | Stansted Minicab | London Airport Transfers | Taxi Gatwick, jag har använt dem flera gånger och de fungerar bra. Rena bilar och pålitliga. Dock är det ingen lyxtransfer utan mera standardbetonade bilar.
 
Toppen