Senaste nytt

Transit i Ryssland utan visum?

Klippan

Medlem
Om man ska vidare till Minsk så måste man ha giltigt transitvisum för Ryssland då Vitrysslandsflygen går som inrikesflyg. Var iaf så i somras då det var en av anledningarna till att ett besök hos vänner i Minsk inte blev av.
 

Immelman

Medlem
Behöver man ha ett ryskt visum för att studsa på flygplatsen? Dvs släpps man ombord på planet utan? När jag flugit till Moskva har de kollat visumet i avresegaten har jag för mig.
 

Jacob

Medlem
Behöver man ha ett ryskt visum för att studsa på flygplatsen? Dvs släpps man ombord på planet utan? När jag flugit till Moskva har de kollat visumet i avresegaten har jag för mig.
Du behöver inget visum för en vanlig internationell transfer, det fungerar som på vilken flygplats som helst.

Det stämmer att de på avreseflygplatsen brukar kontrollera visum, i alla fall på Arlanda. Dock är det bara att tala om att man har en internationell transfer så blir man genomsläppt. Inga som helst problem.
 

filip23

Medlem
Gäller det här fortfarande? Mina svärföräldrar ska flyga Köpenhamn - Moskva - Phuket och är lite oroliga över att dom måste fixa transitvisum (deras avgång är 4 timmar senare) själv har jag dålig koll... Någon som sitter på lite info?
 

Dr. Miles

Expert
Gäller det här fortfarande? Mina svärföräldrar ska flyga Köpenhamn - Moskva - Phuket och är lite oroliga över att dom måste fixa transitvisum (deras avgång är 4 timmar senare) själv har jag dålig koll... Någon som sitter på lite info?
Ifall du byter flygplats i Moskva, behöver du transitvisum, men om det är på samma flygplats, behöver du inte det.
 
Toppen