Senaste nytt

Transfer på Shanghai Pudong International Airport (PVG)

lillemannen

Medlem
Visst men först förlorar jag lifemiles för ordinarie bokning och sen kvarstår problem hur bokar jag en idag söndag.
 

Axelzon

Medlem
Mindre än två timmar? Halv åtta till halv två är nästan sex timmar. Den sportbaren du refererar till är som en sämre vägkrog på gamla E4:an. :)
Om du landar (07.30) i morgon trafiken och sätter ner hjulen i backen på PVG är du ute i ankomst hallen på en timma (realistiskt), sedan skall du promenera upp till Maglev och ta det in till Longyang Road och därifrån med taxi till Lujiazu området för att få en syn av SH och en möjlig frukost i ett vettigt hotell (eller mot förmodan restaurant som serverar vid denna tiden). Du bör vara inne i hjärtat av Pudong vid 09.15... För att sedan nå incheckningen innan den stänger 12.20 bör du planera resan tillbaka från stan vid 11.15.....

Där har du mina två timmar @Flying P

Detta alternativ är betydligt trevligare eftermiddag/kväll än morgon.. Och med risk för stopp/köer eller förseningar skulle jag inte gjort det själv med den schedule @lillemannen hade idag!
 

Axelzon

Medlem
Mindre än två timmar? Halv åtta till halv två är nästan sex timmar. Den sportbaren du refererar till är som en sämre vägkrog på gamla E4:an. :)
Angående gamla Globetrotter Bar i PVG´s ankomst hall... Har suttit och väntat på gäster där säkert 50 gånger och kan inte i ett ögonblick förstå vad som är likt en gammal vägkrog utmed E4.. Nog för att det det inte är Hyatt, Hilton eller Shangri La som du kanske är van vid då du är ute och reser, men detta stället har kall dricka och hyfsad mat... Synd att du haft dåliga besök där @Flying P
 

Flying P

Medlem
Om du landar (07.30) i morgon trafiken och sätter ner hjulen i backen på PVG är du ute i ankomst hallen på en timma (realistiskt), sedan skall du promenera upp till Maglev och ta det in till Longyang Road och därifrån med taxi till Lujiazu området för att få en syn av SH och en möjlig frukost i ett vettigt hotell (eller mot förmodan restaurant som serverar vid denna tiden). Du bör vara inne i hjärtat av Pudong vid 09.15... För att sedan nå incheckningen innan den stänger 12.20 bör du planera resan tillbaka från stan vid 11.15.....

Där har du mina två timmar @Flying P

Detta alternativ är betydligt trevligare eftermiddag/kväll än morgon.. Och med risk för stopp/köer eller förseningar skulle jag inte gjort det själv med den schedule @lillemannen hade idag!
Morgontrafikten från PVG har sällan skapat mig bekymmer. Har haft otaliga arrivals med bland annat Swiss som ankommer på morgonkvisten. Kön i immigration är minimal vanligtvis vid den tidpunkten och en timme från ankomst tills du passerat tullfiltret är IMHO väl tilltaget.
Promenaden till Maglev är nog det som tar längst tid, och vid feltiming kan man få vänta några min på nästa tåg. Dock förstår jag inte de som tar taxi från Longyang Lu till Lujiazu, gröna linjen är betydligt snabbare, billigare och enklare. På senare år har drivers mer och mer försökt köra på fixed fee vilket tyvärr gör att jag numera avråder folk från Maglev om man har mycket bagage.
Kanske har jag haft tur och du otur med arrivals på morgonen till PVG. Dock skattar jag mig lycklig att jag inte rest med dig från PVG, det verkar ta ofantlig tid. ;)
 

Axelzon

Medlem
Tror jag helt enkelt haft mer otur samtidigt som jag kanske har ett par fler passager genom PVG då jag bott där och har det som bas sedan 10år.. Tiden är som jag tror jag nämnde "realistisk"... Förseningar och strul har jag aldrig upplevt lika på en annan plats.. Så mitt tips var nog rätt bussigt, för vem vill missa en flight
 

Flying P

Medlem
Tror jag helt enkelt haft mer otur samtidigt som jag kanske har ett par fler passager genom PVG då jag bott där och har det som bas sedan 10år.. Tiden är som jag tror jag nämnde "realistisk"... Förseningar och strul har jag aldrig upplevt lika på en annan plats.. Så mitt tips var nog rätt bussigt, för vem vill missa en flight
Du är inte den enda som är/varit expat i Shanghai med omnejd... ;)
Otaliga arrivals från BKK, SIN och ZRH på morgonkvisten. Ibland kan man ha otur men 9/10 går galant och ute otroligt fort.
 

spritfet

Medlem
Lånar tråden, kikar på awardresa med ankommande ANA (T2) och ut med LH (T2). Har svårt att hitta, men MCT 120min för PVG?
 
Toppen