Senaste nytt

Transfer på Shanghai Pudong International Airport (PVG)

ViktoriaN

Ny medlem
Hej. Lånar denna tråd till en fråga i samma ämne. Vi flyger med SAS från Kastrup till shanghai och byter där för att flyga vidare mot Auckland med Air New Zealand. Min resebyrå som bokat biljetten hävdar bestämt att vi kan checka in bagaget hela vägen och inte gå genom tullen. Stämmer verkligen detta?
 

lillemannen

Medlem
Gäller det fortfarande att incheckning skall göras igen för transfer? Åker med New Zealand men tyvärr med SAS vidare så då går förmodligen det inte att använda transferdisken. Jag anländer 7.30 och sen går inte SAS flighten förrän 13.20. Så knappast att jag kan komma in innan dom öppnar för incheckning så vad göra då? Reser med bara handbagage.
 

Axelzon

Medlem
För så sent som en månad sedan gjorde jag samma sak med EVA Air från Taipei via Pudong och vidare med SAS till Köpenhamn, och då fick jag snällt gå upp för att checka in resan till Köpenhamn... Där är ju inte jätte mycket saker att göra innan incheckning på Pudong, men där är en trevlig restaurang i ankomst hallen (när du kommer ut från customs längst bort till vänster) med enklare meny, Fönster plats där är ok (även Wifi)! En resa in till Pudong/SH med mindre än 2 timmar känns lite så där kul...
 

Flying P

Medlem
För så sent som en månad sedan gjorde jag samma sak med EVA Air från Taipei via Pudong och vidare med SAS till Köpenhamn, och då fick jag snällt gå upp för att checka in resan till Köpenhamn... Där är ju inte jätte mycket saker att göra innan incheckning på Pudong, men där är en trevlig restaurang i ankomst hallen (när du kommer ut från customs längst bort till vänster) med enklare meny, Fönster plats där är ok (även Wifi)! En resa in till Pudong/SH med mindre än 2 timmar känns lite så där kul...
Mindre än två timmar? Halv åtta till halv två är nästan sex timmar. Den sportbaren du refererar till är som en sämre vägkrog på gamla E4:an. :)
 
Toppen